Évadértékelő (2023/2024)

Naagyon fura évadom lett... 

Időben: 2023. szeptember 1. - 2024. június 21. Teljesen tudatos ez így. Nem akarok előre ugrálni, és a medve bőrére írni, de bízom benne, hogy a holnappal is minden rendben lesz, aztán lezárok egy időszakot és másfelé fordítom a figyelmem, időm, energiám és a pénzem... pár hétig zizi leszek, aztán majd jobb lesz.

Deréktájban (január) nagyot zuhantam a Petis ügylet és a szerződésbontás miatt, akkor konkrétan a kecskeméti Ne most, Drágámmal mentette meg az egész évadot Sanyi és Járai Máté. Ez olyan erősen él bennem, hogy nagyon hálás vagyok nekik, mert akkor egy olyan állapotomban tudtak megnevettetni, hogy... Jó volt így megkapaszkodni és nem teljesen elfordulni a színházi élettől. 

Az elmúlt hónapokban egyébként sokszor éreztem azt, hogy cserbenhagyott A színház... nagyon drága jegyek miatt erősen kell szűrni, nem tudok annyi helyre menni, mint amennyi irányba mennék, nincs lehetőség új felfedezésekre, az Operettben február 12. óta nem voltam, közben meg mindennél hálásabb vagyok a régi 'ismerősnek'. Nem is sejti, hogy mennyit adott az új darabjaival, a kecskeméti előadásokkal, a Szécsi- és a Cserháti-Máté koncertekkel, meg a többivel, köszi, S.! 

Ha nem lenne személyes érdeklődésem, szerintem most el is hagytam volna a színházat, még így sem teljesen kizárt. Meglátjuk...

Szóval így alakult, az évad (nekem) utolsó hetére hagytam magam 'vezetni' és elcsábulni, ezért mentem el újra az Aranylakodalomba, többet ismételtem és a tavaly év végét megkövetvén, szinte sorsszerűen az idei utolsó pesti, holnap esti Teltházra (pedig abból jobb 'ürülni' kicsit) (le)zárásként. Így van ez rendjén. Az évadnak is vége. (Lesz  még két szabadtéri élmény, de azokat nem ide számítom.) Először úgy volt, hogy az Aranylakodalom lesz a vége, de aztán a Teltház után meggondoltam magam, de még napokig altattam ezt, mire megvettem a jegyet, szinte az utolsót. (Petinek közben haknija van Gárdonyban, de délután meg valakitől el akarok mindenképp köszönni, mielőtt világgá megy, így priorizáltam, és ha már oda úgysem tudok menni, hát zárok.)

Hálás vagyok a 'Sándoroknak', Petinek és Sanyinak, a sorrend lényegtelen. KisAtinak, Járai Máténak és Szente Vajknak. De azért jár a taps Ötvös Andrisnak is. 👏 Azt hiszem, hogy ezt az évadot most ők vitték, de lássuk a számokat. Az utóbbi éveket tekintve nem túl változatos vagy gazdag, de nem is találni a megfelelő szót.

Előadások közül: Az anyám tyúkja nagyon meghatározó élmény volt (érzelmi sorrend nélkül!), az újranézett Legénybúcsú, az 50. Teltház, megannyi Pendragon, Jekyll és Viszony, meg a január végi István. A két kecskeméti kör (Ne most, Drágám és Három nővér), Peti maglódi és nagykátai haknija. De nem hagynám ki a Rém rendes vendéget, a fent már említett koncerteket vagy akár a 100. Diktátort. Igazából nincs miért panaszkodni, ott van még a londoni két musical (Frozen és Nyomorultak), májusban Hauser életre szóló koncertje a RAH-ban és persze, ki tudja, hogyan alakult volna minden más, ha nem úgy alakulnak a dolgok a tél végén, ahogy... - de ezen már kár is szomorkodni, az elköszönéseket olvashatjátok itt sorra, hamarosan az is a végére ér egy jeles napon.

Számokban, ha jól vezettem a naptárt:

összes előadás (koncertek, haknik, Nyitott Akadémiás előadásokon kívül - az Operettben a 2 gála itt szerepel): 34 előadás (2023-ban 43, 2022-ben 46)

ebből musical: 13, operett: 14, próza: 17. Nos, mit szóltok? Az évadot megnyerte a drága próza. :)

(Az M+t hol ide számoltam, hol oda a korábbi években, de idéntől mindenképp a hakni kategóriában a helye.) Színházakat tekintve: Operett: 14; Víg/Pesti: 8; Játékszín: 7; Kecskemét: 2; (Anglia: 2); Örkény: 1

Legtöbbször a Viszonyokat láttam még így is, 3-szor és a Diktátort is 3-szor, aztán sok a dupla, végül jön a 20 egyszer nézett előadás.

Érdekességként linkelem az előző kettő évadot, érdemes elolvasni, főleg, hogy már honnan kongattam a vészharangot...

2021-22: https://bernoblogja.blogspot.com/2022/06/evad-vege-fele.html

2022-23: https://bernoblogja.blogspot.com/2023/07/evadertekelo.html


Hamarosan hozom az évad berno-díjasát... ;)

Magamban már jó ideje tudom, hogy kinek adom, de kivárok utolsó pillanatig, hogy bizonyíthasson. ;)