Évadértékelő

Lássunk egy kis tárgyilagos visszatekintést a 2022/23-as színházi évadról.


Ha jól vezettem a naptáramat, akkor ha minden igaz, 43 színházi előadáson ás 3 koncerten voltam az elmúlt évadban. Ez  29  féle előadást rejt magában, amin meg is lepődtem. Sokat ismételtem is persze, de ebből a 29-ből  19 teljesen új volt, szerintem ez már egy jobb arány és sok prózát is sikerült bevarázsolni a műsortervbe.  A haknikat (M+), könyvbemutatót és pszichológiai témájú előadásokat nem számoltam ide, szerencsére voltak azért ilyen események is.

A 43-ból: prózai előadás: 13; musical/operett: 30; koncert: 3 (Havasi, Hauser, Grund) (a Víg 127 inkább előadás volt érzésre, nem koncert).

Színházakat tekintve:
1-szer voltam: Belvárosi Színház, Eiffel Ház, Erkel Színház, József Attila Színház, Katona, Pesti Színház. 
2-szer voltam az Örkényben, 4-szer a Játékszínben, 5-ször a Madáchban és a Vígszínházban és a győztem a 21 székkoptatással az Operett. :)
(és 2 Aréna és egy MűvHáz)

A három dobogós a színházi előadások között darabszámot nézve:
Monte Cristo grófja (4)
Jekyll és Hyde (3) és Meseautó (3)
Szimplán duplázós: A Diktátor, A Pendragon-legenda, István, a király, Különkiadás, Mária főhadnagy, Operett 100 gála, Teltház

Értékét és élményét tekintve, nagyon nagy élmény még mindig a Jekyll és az István. Az újak közül a Különkiadás, A diktátor, A Nyugat császára és a Teltház, de az Aranylakodalom is jó előadás lett. Szép volt a Szerelmes levelek és A tizenötödik is, amit nagyon sajnálok, hogy alig látni - nagyon fontos előadás lenne és a színház terveiben egészen februárig nem is látni, remélem, hogy utána lesz és a Nyomorultakat is várom vissza.

A sok teljesült színházi élmény mellett persze volt még most is keverés, elmulasztott előadás, ami abban állt, hogy én eladtam kedv (és idő) vagy forrás hiányában. Idén ezeket sem számolom inkább.

Az évadom berno-díjasa (most is) egyértelműen Sándor Péter és az új felfedezett: ifj. Vidnyánszky Attila. Nagyon sokat kaptam tőlük, nagyon hálás vagyok azokért a színházi órákért és az utóérzésekért, másnaposságokért. :)

Nagy Sanyi sokáig jó helyzetben volt, a Teltházat tényleg jól megcsinálta és az Aranylakodalom is megdöbbentően jó előadás lett a műfajában, de közönségdíjat nálam idén (mégsem) nyerhet, mert ahogy magánember-színészileg újabban beszél a közönségről, hozzáállásról, stb nem hiteles és nem tudom követni. Vagy nem fogok vele interjúkat nézni vagy nem tudom, mindenesetre szüneteltetni fogom őt (pedig még a Meseautónak is örültem és tripláztam). Vele (és a Teltházzal) terveztem ma az évadzárót, de végül úgy döntöttem, hogy nem 'méltó' rá, örülök, hogy el tudtam adni a jegyet.

Van egy Dolhai-koncertjegyem még két hét múlva és amúgy semmi nyári szabadtéri színházi program, ami nagyon fura, ennyire kevés szerintem még sosem volt.

A jövő évad nehéz lesz, nagyon (kb. 20-30 %-kal) megemelkednek a színházjegyek, nehéz döntés lesz, hogy mire és milyen jegyet fogok venni. Az Operettbe nem újította meg a bérletemet, viszont van 3-3 előadásos a Vígbe és a Pestibe.