II. Erzsébet királynő

The announcement of the Queen's death on BBC News

Délután már gyanítható volt, sőt megkockáztatom, hogy már be is következett az elhunyta pár órával korábban, csak volt (kellett) némi felvezetés a publikum felé. Az egész világ nézte szerintem a híreket ezzel kapcsolatban, ami pedig most Angliában történik, az nem egy egyszerű történet. A BBC jellegzetes piros oldala gyászszínt öltött máris: https://www.bbc.com/ Aki kicsit jobban tud angolul, érdemes inkább ott olvasgatni, mert onnan fordítgatnak és ferdítgetnek a hazai online 'lapok'. Nagyon szép, gazdag anyagokat tesznek ki sorra az angolok. https://www.bbc.com/news/uk-61585886?at_custom3=BBC+News&at_custom1=%5Bpost+type%5D&at_custom2=facebook_page&at_custom4=E0C37E18-2F9C-11ED-9B3B-B7E02052A482&at_campaign=64&at_medium=custom7&fbclid=IwAR0wNAJM_N2trLHJizDUWYpkz12Ke5nzdILb7AhUhWV_TIa-tprAxZnZ3ko

Itt pedig megy az élő adás, csak online közel 300 ezer ember nézi jelenleg: UK and world react to death of the Queen Megdöbbentő látni a tömegeket és a rengeteg virágot a Buckingham Palace és a Windsor Castle környékén is.

II. Erzsébet királynő 96 évet élt és ebből 70-et uralkodott. Ezalatt mi minden történt Angliában, Európában és a világon is. Szép kor, tevékeny uralkodás, végig tisztán, tudatánál, mégis elszomorít engem is. (Kedden - tegnapelőtt! - még fogadta az új miniszterelnököt és felkérte kormányalakításra.)


Több kastélyában jártam, több helyszínén - vagy látni a koronázási ékszereket! - , most mind ömlik fel bennem, tolulnak a képek sorra, egymás után. Az előbb meglepődtem, hogy mennyi ember kitette a halálhírt vagy megoszott róla egy képet, közben rájöttem, hogy nekem is vele kapcsolatban élményem, nem is egy. Személyes találkozás is, ami még mindig hihetetlen.
Most megosztok néhány emléket, szerintem a következő napokban jut eszembe más is, de ma ezeket mindenképp szeretném idetenni.

#Clerence House - ez pedig az a ház, ahol I. Erzsébet élt és állítólag van egy titkos átjáró, amin keresztül II. Erzsébet át tudod menni a Buckingham Palace-ból látogatni, és ez a hely, aztán ahol a most már III. Charles király is él(t).
#Royal Yact_Skócia - emlékszem, ez is mekkora élmény volt!
#Buckingham - azt hiszem, hogy ez volt az első látogatásom  A palotában, amelyet még hála az égnek számtalan alkalom követett. Minden alkalommal különös megrendülést éreztem, ahogy ott járkáltam. Nagyon szerettem. Idén ez sajnos kimaradt, de szinte biztos vagyok benne, hogy tudom a jövő évi témáját... akkor majd ellátogatok újra.