Augusztus 20.

Továbbra is nagyon rosszul viselem az idei nyárt és a hőséget kiemelten is. Az augusztus 20-t úgy terveztem, hogy pihenek, végre kreatív leszek, jól leszek magammal. Viszont alig tudok aludni, érdekelt a Mesterségek ünnepe, ezért mégis rászántam magam az indulásra.

Útközben láttam a metró felé:)


Sima útnak tűnt a Várba jutás, hiszen a Deákon csak felugrik az ember a 216-os buszra és pillanatok alatt ott van... igen, de nem az ünnepnapon... ugyan szerencsém volt, mert 'rossz' helyre állt be az akkor kezdő sofőr, így nemcsak felfértem, de ültem is. :) Aztán jött a városnézés... A busz óriási tereléssel, az Erzsébet (!) hídon kelt át (az akkor még csak félig volt lezárva), majd vissza át az alagúton és úgy fel a Dísz térre... Aki ezt kitalálta...
Aztán elhűltem a buszból kifelé bámulva, hogy a város egyik legikonikusabb virágágyását nem voltak képesek locsolni és így néz ki:


Amennyire tudtam, a Várban gyorsan irányba tettem magam, tudtam, hogy mi érdekel, mit néznék meg... aztán más kérdés, hogy hova férek oda... Hamar kiakadtam, már a buszon is igazából, mert a tömött buszra is már felnyomtak 2 babakocsit...! Rengeteg volt a vásárban is, és még több pici gyerek, totyogós... meg idős, folyadék nélkül... meg kutya!!! Nem, hogy nem lehetett látni, de még aggódhattam, hogy mikor mire-kire lépek így rá... és az új divat, az emberek kivont könyékkel közlekednek. Néhány "véletlenül" nekimentem, hogy vegye már észre magát...

Idén ugyan nem szorították be a mesterségeket egy kis ficakba, elég nagy területen volt látnivaló, egészen lenyűgöző volt látni némelyiket, pár fotót csináltam is, ahol odafértem és volt 3 mp-em nézelődni. Azt nem egészen értem, hogy miért nem választották külön a kaját és a többit, hiszen a Vár aljában meg ott volt az Ízek utcája, de nem is hagynám két oldalon, vagy akkor menetirányt határoznék meg, folyton úgy éreztem, bármelyik irányba mentem, mintha szemben lennék az árral... lehet, hogy csak kulturálatlanok vagyunk és más országukban ez simán kialakulna, hogy merre van az arra és merre az erre... Nem működik, hogy először elmegyünk ezen az oldalon, majd vissza.

Szervezési hibának gondolom, hogy nem voltak ivókutak, terelő és jelző táblák, a saját szememmel láttam, hogy egy nő hogy szaladt el a Mátyás templomig középtávról orvosi segítségért és vissza egy eszméleténél nem lévő (!) ember miatt! Miért nem voltak mobil segítség pontok, x méterenként biztonsági ember, stb... közben már nézelődtem és vettem egy fülbevalót, mire talált egy szervező embert és kiderült, hogy a két kirendelt mentőből mindegyik esetet vitt kórházba és a tartalék majd most jön... a tömegben persze nem igazán tudott haladni, mert a buta nép, nem értette meg, hogy álljon félre a mentő miatt... Ennyire figyelmetlen és közönyös a nép.  Feküdt az idős férfi a földön, el nem hiszem, hogy nem járt arra senki, aki minimális elsősegítséget tudott volna nyújtani...

Egész nyáron szenvedünk a 33 fok fölötti hőségben, lehetett látni a szervezési előkészületek során, hogy mivel lehet probléma... és ez már a 17. ilyen rendezvény volt, csak ebből a fajtából.


Tömegtől menekülésem során a finom réteseshez vitt utam, ott egy kicsit szusszantam, aztán el is indultam lefelé. Hihetetlen mázlivel megint pont felfértem egy buszra, ahol aztán jött az ellenőr, az az igazi! :)
Csak egy kis szemléltetés:


Gondoltam - még reggel - , hogy visszafelé megyek egy kört a Vörösmarty téren is, mert tudtam, hogy ott lesz a keramikus Boros Hajnal, akinek nagyon kedvelem a munkáit. Nos, ha a BKV-nál tudnának szervezni, ez gyorsan is ment volna, de a busszal újabb városnézésbe csöppentem: Ugyanúgy az Erzsébet hídon ment át a busz, és mivel az Astoriánál nem lehet balra fordulni, egészen az Uránia moziig utaztunk és ott fordult vissza a busz a Deák térig... Ugye, izgalmas!? 
Az ellenőr is azt mondta a sofőrnek, hogy szerinte buszt sem látott, aki ezt a járatot így kitalálta... miért nem volt körjárat a Dísz tér és a Clark Ádám tér között...? A Vörösmarty téren egyébként alig volt ember (bár lehet, hogy a túl hangos és rosszul hangosított népzenei műsorok miatt, ahol a saját gondolatomat sem hallottam), mindenki a Várban és a többi helyszínen nyomult... felnyomták a tömeget a Várba infrastruktúra nélkül és nagyon elhibázott szervezéssel... Mit lehet erre mondani?
Szóval elrendeztem a kívánságaimat, nagyon kellett már egy kétbetűs kitérő és nagyon szomjas is voltam, ezért végül rászántam magam az egyik országtortára (a másik az én szülinaposom lesz), ami még csalódás is volt. Hajat húztam ki belőle, utólag gondoltam, hogy de hülye vagyok, miért nem küldtem vissza, csak már teljesen ki voltam tikkadva. Ez a málnás-pisztáciás, ami azért csalódás, mert bár szép és szupermentes, de túl steril és végül ízetlen is... és még mindig nem értem, hogy a pisztácia honnan kerül ilyen mennyiségben egy magyar országtortába...


Ezekkel a gondolatokkal tértem haza és vártam, hogy végre szakadjon az eső... :) Közben útközben 2 CBA-t is láttam, ami nyitva volt... egész nap!

A FB pedig emlékeztetett, hogy már 13 éve sem voltam annyira tüzijáték-barát... ;)