Londonban névnapon

 Egy kicsit nehezen akart alakulni a névnap, leginkább talán azért, mert én magamban nem koncentráltam jobban rá.

Több okból a szombati csavargás lett volna az ésszerűbb, de nem sikerült, az időjárás is nagyon adja magát, egy napon belül - most már harmadik, napja, amióta látom - minden van, leginkább egyszerre: eső, napsütés és szél.

Szóval levegőre vágytam volna, de nem így. Színházba is vágytam, de nagyon pokoli jegyárak vannak. Két dolog érdekelt volna mindenképp, Hamilton és Frozen. A nyomorultak bármikor és a Mormonok könyvét is tolom magam előtt. Mégis valahogy a Hamilton kattant be. Sokat gugliztam variáltam, de letettem róla, így szombat reggel leültem elmaradásokat behozni a laptopon... Délután ugyan kimozdultam a házból, de nem segített a helyzeten, hogy If várába (Monte Cristo grófja) vágytam, folyton az órát néztem, hogy hol tart(anak) most... viszont a könyvet el kezdtem olvasni. :)

Aztán valahogy csak erőt vettem magamon, az égiek mellém álltak és vettem egy csillárjegyet a Frozen-ra, névnap 13,00-ra. :) Kíváncsi voltam már rá, aztán múltkor Feke Pali annyira áradozott egy résszel kapcsolatban, hogy na, mondom,...! :)

Szóval Frozen és mellé kicsi London. https://www.youtube.com/watch?v=IYryppT1oP4

Nem nagy csavargás, mert tegnap este még családi kupaktanács volt öten a konyhaasztalnál, a hatodik az asztal alatt. :) Hát, nagy izgalommal vagyunk a következő két hétben, kíváncsi vagyok, hogy végül hogy zárjuk...

Szóval tegnap reggel 9-kor már kint is voltam a házból, a fél 10-es vonattal mentem Londonba. Ott egy kis Trafalgar téri nézelődés, meglepődés a zebrás lámpákon... 


majd elsétáltam a Big Ben-ig, Whitehall, stb. Innen a Szent Pál katedrálist szerettem volna megint, de végül megint kimaradt (belül), mert 25 font a belépő és nem akartam összecsapni és pont mise is volt. 


NA onnan valahogy nehezen akart odébbnavigálni a googlemap, nem is értem miért... a vége az lett, hogy megint ismerős helyekre tér(het)tem vissza... arra kellett menni, ahol legutóbb a Jekyll-es túrám vezetett...


... persze ez csak újabb érzelmeket indított el. Végül rájöttem, hogy a google nemcsak a katedrálistól szúrt ki velem, hanem alapvetően is, hiszen ott van a Frozen, ahol egy csomó másik színház egy halomban. Na nembaj, most már tudom. A Hamiltont tudom, hol van, az pont nem itt. :)


Időben mentem, hogy belakjam a környéket, hát mit látok, sok kicsi Elza már sorban áll.... ennyi cuki megjelenést, amit tegnap láttam, elképesztő! Az épület gyönyörű, ahogy van... kár, hogy az angliai színházi - nézői - szokásosok olyanok, mintha  moziban lennének. Bár szerintem még a mozik sem néznek így ki utána... 


 lehet végig zabálni egy ilyen szép épületben, meg miközben emberek a szívüket kiteszik a  színpadon... Ezt nem fogom megérteni... Rengeteg gyerek volt, de azért felnőttek is. És elárulom, hogy néha a gyerek viselkedik jobban...

Az igazi csillárjegy ez:



És még volt utánam egy sor. :)

Az egész épület tényleg lenyűgöző, kíváncsian vártam az előadást, ami kb 5 perc után  egy negyedórára meg is szakadt technikai hiba miatt... no? :)

Időközben arra is rájötttem, hogy én a mesét magyarul lehet, hogy nem is láttam, mert Matthew-nak volt nagy kedvence, volt egy időszak, folyton ez kellett nézze mindenki és már nem figyeltünk, de mégsem látta szerintem egyikünk se elejétől-végéig. :) Szóval Frozen. Technikailag ZSENIÁLIS. Díszlet alig, de amennyi van vagy amennyit festenek, az tök jó. A ruhák gyönyörűek, a végén láttam meg, hogy lehetett volna látni a zenekart, ami fantasztikus volt. Profi hangzás, nagyzenekar, hm, nagyon jó volt. 

Az Annát szerettem a mesében jobban, de tegnap összeállt a kép és közben már röstelllkedve ültem az elegáns, de nagyon snassz fekete ruhámban a sok kis Elza között és sajnáltam, hogy legalább valami nem kék rajtam.

Minden jelmez gyönyörű volt és ötletes. Az Olaf oltári jó volt, a rénszavast meg nem lehetett nem szeretni. Nagyon jó lett.

Na és elrontottam, mert azt hittem, hogy Pali arra a jelenetre gondolt, amire én, de nem, és kicsit hümmögtem a végén, hogy na, hát oké, tök jó, de azért ettől elszállni... Aha! csak hogy volt még egy nagy jelenet, igazából a legnagyobb... hát az állam leesett! Elképesztő volt, a felnőttek is csak felhördültek, hogy mi?! VARÁZSLAT volt nagybetűkkel. KÁPRÁZATOS volt! Máig nem is értem, hogy történt, egy álom volt. Ez volt az első rész vége. 

A második is klassz volt, főleg hogy Elzának van egy másik nagy dala, szerintem valójában sokkal nagyobb és technikásabb, mint a Legyen hó, legalábbis tegnap nagyot ütött és igazából jóval drámaiabb is : https://www.youtube.com/watch?v=b0T6N6sevm4 Ez akkora volt, hogy megint csak hűháztunk. Jó is volt a színésznő nagyon, az egész mozgása, játéka, az egész. Nagyon tetszett. Ez sem az a lány, aki tegnap volt, de azért ez tetszik, nem is tudom, hogy tudták felvenni, mert ugyan zabálni és szemetelni lehet bent, de nagyon lámpáznak arra is, ha csak előveszi valaki  a telefont, itt van jelenet közben: https://www.youtube.com/watch?v=Hl2lqKS-U1Q

A trollos jelenet is tök jó volt, vicces volt a fogadós, jó volt a koreográfia, nagyon fönt voltam és a színpad tetejétől nem láttam igazából a hátulját, közelről vagy lentebbről az egész látvány egy álom lehetett. Gondolom, mert ha az utolsó előtti sorból ekkora élmény volt, akkor... Szóval ültem ott a sok picurkával, tök jól működött minden (az elején még nem annyira vittek el), mindenki egyszerre kuncogott, mindenki csicsergett, nagy élmény volt és teljesen elvarázsolódtam, a végén még pityeregtem is kicsit - ah mondom, mi van már, ne csináld már Berni, hát most komolyan? A szöveg felét nem is érted, meg a poénokat se ... és...? :) Szóval ezek után mentem venni egy műsorfüzetet, meg Elzát kell látnom otthon a hűtőmön, van neki jelentősége... Olyan volt, mintha ülnék egy nyitott szép nagy mesekönyv előtt csak éppen tényleg mozognak akiket 'odarajzoltak'.

Aztán még mindig meg-megcsodáltam mindent a sok-sok shop-ban, legszívesebben egy Olafot is hoztam volna :) 


és a kijáratnál láttam, hogy az egyik Elza ruhája is ki van téve (Annáé is) és ott fényképezkednek a kislányok. Az egyik anyuka látta, hogy fotóra várok (üresre) és megkérdezte tök komolyan, akarok-e egy képet, mert ő szívesen elkészíti.


 Meghökkenve mondtam, hogy jajj, nem, csak teljesen elvarázsolt. Mondta, hogy hát ő is így van vele... :)

Ezek után muszáj volt visszamenni a nyári teás boltomba, mellette volt a kocsma, ahonnan a Jekyll- túra indult, venni a kedvenc teámból, hiszen névnapom vanvolt. :) Lemerült a telefonom, ezért ez a végső kép már nincs meg, volt nálam powerbank csak nem jó kábellel... http://bernoblogja.blogspot.com/2023/07/jekyll-nyomaban.html

Nos, ez történt, nagyon sok színházi plakát jött velem szembe, majd látjátok is. A tegnapi londoni képeket itt találjátok:

#képek

Aztán itthon nekiültünk a fánkos doboznak és részt vettem életem legszórakoztatóbb meeting-jén a Sámuelekkel. :) 2024-ben ilyen volt a névnapom.