Újévi ima


 Kegyelmes Istenem! Szerető mennyei édes Atyám a Jézus Krisztus által! Az esztendő utolsó napján első szavam Hozzád a hálaadás szava. Köszönöm, hogy szeretsz. Köszönöm a gondviselésedet, hűségedet, türelmedet, mellyel hordoztál egész éven át. Köszönöm, hogy nem érdemem és nem bűnöm szerint bántál velem, hanem irgalmas voltál hozzám. Mindent köszönök Neked: szeretteimet, egyházunkat, hazánkat. Megköszönöm azokat az áldásaidat is, amelyeket év közben észre se vettem. Köszönöm, hogy még a bajokkal is neveltél, és ha Rád figyeltem, azokat a javamra fordítottad. Térjen nevedre dicséret, dicsősség és hálaadás! Bocsásd meg bűneimet, mulasztásaimat, az elfecsérelt alkalmakat és eltékozolt áldásokat, bocsásd meg, hogy sokszor nem hallgattam Rád, semmibe vettem szavadat. Kérlek, vezess át kegyelmesen az új esztendőbe, gondviselő szereteteddel, világosságoddal vezéreld életem. S úgy munkálkodj életemben, hogy a nagy és végső számadásra is mindenkor készen lehessek. Jézus Krisztusért hallgass meg! Ámen.

Újévi ima (református ima)