Győr és Eszterháza rózsái

Múlt szombaton sokadik nekifutásra eljutottunk erre az útra: 

ESZTERHÁZA RÓZSÁI: LÁTOGATÁS A FERTŐDI KASTÉLYBAN ÉS SÉTA GYŐRBEN

Volt amit áttettek és nem volt jó az időpont, volt amit töröltek, már nem is emlékszem minden körre, de újra kinéztük és mivel egyre drágábbak az egynaposak is, belevágtunk. A baj az, hogy persze Győrbe el lehet jutni közösségi közlekedéssel is, de Fertődre nem. Ezért erősen megalkuvós volt megint. 

Persze, ahogy szokott, ez az út sem volt zökkenőmentes. Földrajzi elhelyezkedés miatt külön szálltunk fel, nekem kellett a korábbi induláshoz és a Hősök terére eljutni.

A galiba már itt elkezdődött, a Hősök tere nagy része (szerencsére) le volt zárva. Azért szerencsére, mert eleve csak egy kisebb területen tudtam a buszra vadászni. Három busz állt a Műcsarnoknál, viszont egyik sem az a rendszám, mint ami közzé volt téve és nem volt kitéve sem, hogy melyik busz melyik társaság, melyik út. Már pánikban jártam föl-alá, újra megnéztem a honlapot, az e-maileket, hogy van-e módosítás, esetleg rossz helyen állok, stb, amikor végre megkérdeztem egyik buszt, hogy itt még hol állhat busz, mert én olyat keresek, ami oda megy, ahova. Mondták, hogy ott áll a szürke mögött egy fehér, az lesz az... Addigra csak kb 4x mentem el mellette és néztem, hogy OK, hogy fehér, de nem stimmelnek a számok. Már 10 perc volt csak az indulásig és én már tipegtem egy ideje, fölszálltam a buszra, és:

- Elnézést, Jó reggelt, én a Vivaldival mennék...
- Bernadett?
- Igen, de én a Vivaldival mennék Fertődre.
- Bernadett?
- Igen, de más a rendszám..., és én Fertődre szeretnék menni...
- Ez lesz az, tessék jönni, hívtam volna, de gondoltam hátha Ön is Budán száll föl...
- Nem, én itt, de nem ez a rendszám volt megadva...

Ezen még elkattogtam egy ideig magamban is... :)

Késéssel elindultunk, mert valaki mégsem jött - nagyon nem jó, hogy reggel nincs hova telefonálni -, és még várost néztünk, jók megkerültük a környéket.

Győrbe mentünk először, a buszon derült ki, hogy ugyan van utaskísérőnk vagy bárhogy is hívják, de Győrben helyi vezető lesz, amire még fejenként 500 Ft fizetendő. Nem volt erről szó...

Győrbe jól megérkeztünk, kiderült, hogy  az egyik fő nevezetességből nem lesz semmi, mert éppen fél órán belül papszentelés kezdődik a Bazilikában... Hm... és majd még lesz szabadidő is... hm...

Egyébként a papszenteléses rész úgy lett nagyon nagy belső élmény, hogy pont ott álltunk, ahol a püspök és az atyák bevonultak. Szagolhattam 'friss' tömjént és a lelkület csak elkapott. Előtte pár percre azért be lehetett lépni a templomajtón, imádkozták a rózsafüzért, két távoli képet ugyan lőttem, de nem volt lelkem semmi többet normálisan fotózni, miközben bent imádság folyt.

Utána elindultunk, a képek majd segítenek, szép, tiszta belvárosa van Győrnek. Nekem a város ugyan nem jó élményű hely több szempontból sem, de benne volt a programban, nem volt mit tenni. A vezető egyébként nem szakadt bele a vezetésbe, nem is tudom, volt-e kb fél órás a vezetés... Utána jött a szabadprogram, ami OK volt, de ha tudom előre, akkor azért valamit kinézek, hogy mi az, amit mindenképp szeretnék látni, ha már ott vagyok. Végül a nagyobb idő eltelt azzal, hogy megkeressük a Bécsi kávézót, ahol a díjnyertes fröccsös tortát ehetjük. :) tényleg finom volt. :)

Azt sejtettem, hogy mire a találkozási pont lesz, addigra már be tudunk majd menni a Bazilikába, de nem jött össze, még csak a Miatyánk előtt jártak... Viszont annyi idő meg mégis volt, hogy a nyitott templomajtóba be tudtam állni és azzal a misén részt vevő néppel a Miatyánkat végig tudtam imádkozni. Ennek örültem, áldás volt.

Innen mentünk Fertődre.

Percre pontosan ott voltunk, úgy volt, hogy 1-re várnak bennünk és indul a vezetés. A vezetés kb 15-20 percet késett, a helyi vezető még bunkó is volt és közölte, hogy ez meg az a menetrend, ha a csoport megérkezik és így most csak rövidített vezetést kapunk... Az agyam elszállni készült, a csoportté is, hogy mit képzel, kifizettük a teljes programot... Na, nem sokat ért a vezetés, erős hiányérzetem maradt... a honlapot tekintve és a virtuális vezetést elnézve, erősen rövidített túrát kaptunk, még felezett túrának se mondanám... http://www.eszterhaza.hu/latogatoknak Furának is éreztem, hogy a nagy Fertődi Kastély csak ennyi lenne... Felháborító! Végig se nézem az online vezetést, mert csak még idegesebb leszek.

Végül mégis alig maradt időnk, pedig a Rózsakertet még szerettük volna. Arra külön kellett fizetni, gyakorlatilag lefutottuk... (a helyzet abszurdsága, hogy ha nincs a rövidített túra, egy ilyen nevű úton a rózsákat meg se tudtunk volna nézni...) Sok szépség volt, de elszomorító, hogy mennyire nem gondozzák, némelyiket nem is locsolták, gazosak az ágyások, stb... A képek között csak olyan van, aminek illata is van, vagy néhány olyan, ami nagyon különleges.... Valami határt kellett húznom, hogy ne legyen annyi kép. Próbáltuk kérni, hogy legalább a negyed 4 helyett fél 4-kor kelljen találkozni... Nem lehetett, sőt 3,10 volt a gyülekezés... Tíz percet se ültünk talán a buszon, amikor Hegykőn megálltunk - programon kívül - , mert hogy túl sok idő van még a harmadik programig. Fertőhomokon fél 5-re várnak csak, ami közel van... ezért fél órát még várunk ott, de úgyis Pálinkafesztivál van... ami csak 4-kor nyit, és ekkor volt fél 4... itt már bedühödtem... Amúgy is fejben írtam a pontokat, hogy milyen észrevételeket fogok tenni az Utazási irodánál, de itt már duzzogva leültem a padon és jegyzetelésbe kezdtem. Még az eső is csapkodott egy fél percig...

Úgy volt, hogy a templomot is megnézzük Fertőhomokon... persze leszervezve nem volt, hogy mondjuk felhívják a papot vagy a sekrestyést, hogy nem nyitná-e ki a templomot... a rácsokon fél pillanatra benéztünk és ennyi volt...

Utána mentünk a zöld diós kóstolásra, ami ugyan érdekes volt és finom is, de azért 1800 Ft-ot nem ettem meg... Elég rövid is volt, ezért három likőrt is ittam inkább, úgy éreztem, hogy most már muszáj... :)

Nagyon sajnáltam az egész szerencsétlenkedést, mert azért egy ilyen utat profin összerakni nem lett volna egy nagy kaland... És évek óta szervezik és indítják... Arányát tekintve is nagyon drága út volt... Persze, jó volt látni új helyeket is, de azt nézve, hogy mennyit kell dolgoznom ennyi pénzért és mennyi mindenről mondtam le cserébe, elszomorít...

Még lehet, hogy valamit ki is hagytam, de most írok végre a Társaságnak is.

A képeket itt találjátok: https://photos.app.goo.gl/BL7MBaZruFEtTP248