én így

HAMVAZÓSZERDA - KEZDETÉT VESZI A 40 NAPOS BÖJTI IDŐSZAK
Hamvazószerdán kezdődik a Húsvétot megelőző negyven napos böjti időszak. A nagyböjt a keresztények számára bűnbánati időszak, amely alkalmat ad a lemondásra, a hitben való elmélyülésre és kiengesztelődésre, hogy méltóképpen felkészülhessenek Jézus Krisztus feltámadásának, a húsvétnak a megünneplésére.
Szigorú böjtöt Hamvazószerdán és Nagypénteken tartanak. E napokon csak háromszor esznek és egyszer laknak jól.
E két napon és nagyböjt többi péntekén 14 éves vagy annál idősebb tagjait arra kéri az egyház, hogy a böjti fegyelem részeként ne fogyasszanak húst. A böjt - mely háromszori étkezést, ebből egyszeri jóllakást és a hústól való tartózkodást foglalja magában - 18 éves kortól a megkezdett 60. életévig kötelező. Hústilalom alól felmentést kaphatnak a betegek és azok, akik nem saját asztaluknál étkeznek, de ilyen esetben más bűnbánati cselekményt kell végezniük
.


***

Tegnap este futott át rajtam, hogy bár nyilván tudtam, mikor fog kezdődni a böjt, mégis valahogy 'váratlanul' esett rám. Pedig van két ide vágó könyvecském is, amiket hetekkel ezelőtt vittem haza és mostanra ki akartam olvasni. Ráadásul pont mára kavartam át egy családi ünneplést is, tehát a szigorú étkezési böjtöt sem tudom rendesen megtartani. 
Így azon gondolkoztam el, hogy azon túl, hogy a péntekekre idén is figyelek, többet imádkozom, stb mi van olyan, amiről úgy mondhatnék le, hogy az tényleg lemondás legyen. Muszáj ezeket magam előtt megfogalmazni, és ezért is írom le. Nem világba kiabálni, hanem csak valahogy tényleg kimondani - főleg magam előtt. 
A színház lenne az első jó válasz, de erre már korábban kellett volna gondolni - bár néhány jegyet még próbálok eladni -, tehát a csendet máshogy kell eléri. Ezért a nyomkodásról való leállás lesz az én vállalásom. Esténként, kb. 19,00 után távol tartom magam a közösségi oldalaktól, a messengertől is. Hétvégén még ennél is jobban. Nem lesz egyszerű, de így kell lennie. Este nagyon rá tudok bukni ezekre és túl azon, hogy rengeteg időt visznek el, értelme sincs a görgetésnek, üzenetet írni pedig lehet reggel is.