Centenáriumi Ünnepi Gála


A hivatalos tájékoztató szerint: 

Napra pontosan 100 éve, 1922. december 23-án nyitotta meg kapuit Földes Imre és Buttykay Ákos Olívia hercegnő című operettjével a teátrum, melyet Ben Blumenthal, amerikai vállalkozó építtetett át az egykori Somossy Orfeumból. Az új színházat 1923 februárjától hivatalosan Fővárosi Operettszínháznak nevezték el. 2022. december 23-án a Budapesti Operettszínház nagyszabású gálakoncerttel emlékezik meg az.évfordulóról Homonnay Zsolt rendezésében. A gálán a színház teljes társulata részt vesz.
Úgy volt, hogy nem megyek erre, mert eddigre már Bögötén leszek. Aztán valaki mégis meghívott és ez egy szép kari-aji lett. 🎄🙏🎁🎭
Nagyon nagy VIP-fehajtása volt, gondolom a még mindig tartó szülinapi bulin még nagyobb. Csak akit én láttam a földszinten futólag: 
Schiffer Miklós, Bóta Gábor, Fegya (mellettem a ruhatárban), Kero@ (ráadásul az első sorok közepén ült valahol), Tassonyi Zsolt.
Valamilyen szinten rögzítették is. Egy a gond az ilyen gálákkal, hogy rengeteg sznob is jön.  Mellettem terpeszkedtek a szomszédok, az egyiknél folpackba tekert colás üvegben volt a tea...
Én a mindig megmentő feketében voltam és a kedvenc színházas cipőmben, de megint rájöttem, hogy nincs csillogós ruhám egy szál se. 🥴🤔😲🙃👗
Nagy buli volt, nekem megvolt a szilveszter is. 😊🤔
Vegyes társaság volt nézőileg  is. Azért ahogy ott ültem leesett, hogy a 100 évben az én közel húsz évem is benne van, ami kicsit ijesztő, de nagyon nosztalgikus állapotba kerültem ettől és ahogy jöttek a dalok vagy részletek abból a kezdeti időszakból, el is sírtam magam a tengernyi emléktől. 🙏 Sok nekem kedves embertől ebben a színházban nagyon sok jót kaphattam,  amiért nagyon hálás vagyok. Szerintem itt volt a legnagyobb előfordulásom. 🙃
Érdemes erre a gálára jegyet venni szerintem. Igaz, hogy vannak erős hiányérzeteim, hogy egyik-másik előadás miért maradt ki,de értem, hogy 10-re valahogy végezni kellett. 😊
Zsoci nagyon nagy munkát végzett, ezzel pokoli sok munka lehetett. Végtelenül szerényen a tapsnál a szélén és hátul bujkált, nem is értettem. Dolhának jutott eszébe, hogy nem látni, ezért aztán végigcibálta Zsoltit a fél színpadon és végre jól meg lehetett tapsolni. 👏🙏🎭 Nem is tudtam ott abban a szent pillanatban, hogy melyiket szeretem jobban,de szerencsére nem kell választani. ❤️🎭
Biztos sok mindent kihagytam, de már nagyon álmos vagyok.

Azt nem bírom ki, hogy ne írjam le, hogy szerintem Janza Katának fizetett nézői lehettek, mert ahányszor kijött, nagy ujjongás volt. 🙃 Hiányoltam Füredi Nikit, Kalocsai Zsuzsát, Széles Flórát, Oszvald Marika sem volt (50 éve tag!!!), rém fura volt, hogy hiányzott Szabó P. Szilveszter, Bálint Ádám is.
Szulák Andi nekem A nagybetűs DÍVA!!! Ahogy az a nő megjelenik, ahogy énekel, szent ég, káprázat!
Lilla nagyon jó volt, nagyon örültem a két Vágó lánynak is, Verocska most valahogy elveszett a tömegben. Bojtos Luca volt még nagyon jó, Frankó Tünde mindig egy álom. GubikPetra lassan elfogy, FishlM és Ludva olyan simán jók voltak.
Peti nagyon jó volt (viszont a 16. sorból is jól látható, hogy most már mindkét karja végigtetovált, színpadi embernél nekem ez elég fura), jó dalokban volt és nagyon élvezte, félek, hogy el kell menni Jekyll-t nézni... 🤭 most Dénes Viktor és Laki Péter is jó volt, nagyon örültem Erdős Atinak, SzomorGyurcinak, Dzsoninak és Topinak is. És hát na! Peller Karesz is visszatért a gálára és Kiss Zoli! Örülök,  hogy öszeszedte magát és rendre kap lehetőséget is, amivel szépen tud élni. Kiskeró kifejezetten jó volt, Ati pedig nagyon Ati. Nála a legszembetűnőbb nekem a 20 év, jobban néz ki, jobban érzi magát a színpadon is és a hangja még mindig olyan, hogy...! A szünetben meg fogom nézni a Mozart!-ot és a Rómeót is, hadd fájjon... 🙉🤭🙃 és akkor már a Rudolfot és a Rebeccát is...

A fiúk szerintem mind nagyon-nagyon jók voltak (kivéve Árpit, akiről azt hittem, hogy ott lesz rosszul minden dal végén, mert kifogyott belőle a szusz, nála jobban csak Kocsis Dénes csalódás,  hogy ennyire oda lett a színpadi jelenléte...). Nagyon élvezték, hogy így bandázhatnak. Jó dalokat is kaptak ehhez, mindkét Bordal nagyot szólt, és a többi is olyan volt; még az a rohadt Puccos taliga is tetszett. 🥴😅 Zsolti most kevesebbet énekelt,  és rém feszült volt, a végén megint láttam rajta, hogy azért aki így rendez, és ekkorát, az a végére totál kimerül. Elvileg ez 70 szólista mozgatása volt táncosokkal. Rengeteg dal volt, majd egyszer megszámolom, és a két felvonás végén egy-egy medley volt, azon belül is rengeteg dalrészlet. Az első végén operett, és a második végén musical volt. Baromi nagy finálé volt... azt tippeltem, hogy a Holnap hídja lesz, de nem: Lehetsz király 🙃 őrület, de még mindig tudom a szöveget... 🤭🙉
Voltak szép gesztusok, mint pl. egyes régebbi előadásokban visszatértek a régi karmesterek, pl. Makláry, vagy Leho-ról is volt egy régi bejátszás, volt egy dal képekkel az égi társulatban jatszókkal... futottak a falon információk és érdekességek is, de képtelenség volt annyi mindenre figyelni. Szerintem ezekből kellett volna egy kiadvány. 100 év történelme, bemutatók, színlapok, fotók, érdekességek, hatások, irányok, stb... elsőként venném meg.
Bízom benne, hogy lemegy a tévében ez a gála és ez fennmarad. 🙏