János vitéz (második nekifutás)

2019 novemberében láttam először és csak arra emlékeztem belőle, hogy jajjj... és hogy Peti úgy eldobta a banya botját, hogy az a zenekari árokban végezte a hegedűsök között... és hogy az egyik legszebb dalt ugye Bagó énekli, és Peti (most) nem Bagó. Amúgy rémlett sok angyalszárny és sok furcsaság, és nagyon sajnáltam, hogy mit művelt ezzel a művel AZ Yvette. És nem gondoltam, hogy nekem ebből kell másik.
Múltkor viszont, mielőtt ugye elrongyoltam a jegyirodába, mégis úgy éreztem, hogy adok még egy esélyt... azóta sokkal többet láttam Petit is, és többet is szeretem látni, hátha jobban elvisz, hátha csak múltkor nem voltam jó passzban, hátha nem jókor néztem, hátha hátha... van ilyen.
Az első emlékeim (amit inkább a végén olvassatok el, ahogy én is): https://bernoblogja.blogspot.com/2019/12/legszebb-legeny-videken.html
És a mai vélemény:
Már reggel úgy ébredtem, hogy a fülemben volt az én nevem, az én nevem... - pedig ezt tényleg nem szoktam hallgatni.
A szünetig igazából minden tetszett, teljesen rendben volt a dolog. Leszámítva, hogy a banya nagyon gyenge és Bagó (Langer Soma) is... Pete Ádám most a strázsamester volt, pedig arra is emlékszem, hogy nagyon jó volt a másik szerepében! Kiss Dia már nem annyira Iluska, de szépen énekelt és szépen nézett Jancsira (aki úgy tűnik  hogy nem hajlandó megválni a piros karkötőtől). Még mindig meglep, hogy Peti operettet énekel, persze tök képes rá, jól is áll neki és nagyon ari vidéki gyerek... és nagyon deli huszárlegény... 🤩 és ez a karakter tényleg nagyon illik hozzá,  kevés egyéb operett főszerep tudna jó lenni neki, és úgy tűnt, jól is érzi magát benne. (A gyerekszereplőkkel megint csodálatos volt, az arcberendezése egészen megváltozik, ha gyerek van a közelében, egy egész fészekalja járna az ilyennek 🙏)

(Az kicsit zavart, hogy gyenge a kórus vagy csak rosszul lettek hangosítva., a zenekar viszont hatalmas és nagyon szépen szólt.) 
A ruhák nagyon szépek, a huszároké főleg, viszont ilyen "lovakat" nem kéne mutogatni. 🤭 Az angyalszárny még mindig túl sok.
Ezzel a lendülettel mentem neki a második felvonásnak és kérdezgettem magamtól, hogy igazából Berni, ezt miért is nem nézed többször? 🤭😅
Közben meg sok gondolat is jött szerelemről, gonoszságról, hazáról, elszántságról...
A francia király és udvara kicsit idegesítően bugyuta (Yvettel nem ugyanazt gondoljuk a műfajról,ez most már fix), de aztán megjön elszánt és hű Jánosunk. ♥️
Megy tovább az előadás és jön a tragédia és Bagó nagy dala, amit nem énekelt jól, már láttam, hogy itt ma nem lesz bőgés, de aztán Jancsi összeomlott és utána én is. Ejjjj Berni, már operetten is bőgsz! Mekkora dráma volt ott előttünk, te jó ég!
Aztán még mindig szép, ahogy felkerekednek Bagóval, aztán rájöttem, hogy most jönnek csak igazán a furcsaságok majd Tündérországban és a pokoli sok balett is és a Tündérkirálynő engem Szűz Máriára emlékeztet! 🙈🥺 de addig elszórakoztattam magam és néztem a harsonásokat. 🎺
Szóval nagyon jól esett a furcsaságok ellenére is, nagyon sok szép dallamot és ismerős dalt talaltam,  jó döntés volt újabb  esélyt adni magamnak az élményre. 👏🙏🥳🎭♥️💝
A végére még itthagyok egy 2019-es, premier előtti interjút SPetivel, ennyi idő után is érvényes és kicsit irányba is tesz az előadás kapcsán: #interjú
És linkelek kritikát is, az is sokat elárul 🤭😅 #kritika és #kritika2