"A lélek, csak az segít tovább..."


A ma délutánom látható a fenti képeken, megadtuk a módját, na. :) De kezdem az elején.
De hol is van az eleje...? :) 
A november elsejei hétvégét megvariáltam, ettől lett néhány felborult színházi jegy meg minden, de kb akkor lett a mostani hétvége nem bögötei. 
Úgy volt, hogy ma délután Zsoci Petivel játszik. Mondom, úgy volt, egész sokáig, aztán bejött a képbe Kiskero, mint 3. Sancho, aki ZsociLovag párja lett így. Korábban - abban a kb 10 előadásban, ami eddig volt - nem voltak szereposztás-keverések, ezért is örültünk meg... Eltűnt a harmadik lovag és a harmadik Sancho és jött helyette igazából egy negyedik (egyébként tök feleslegs, ha minden körben kb 6 előadás van). Aki amúgy nem is annyira új, mert ahogy nézem ezt a tavaly nyári Társalgót, abban még híre-hamva sem volt Dininek, bezzeg ott van Máté: https://www.youtube.com/watch?v=vcU--o-zfdo , aki egyébként hozta, ami saját magától kitelik, de ma megint nem volt tisztabeszédű, a hangja nem passzol Zsoltiéhoz és hát nem SándorPeti. Amúgy OK: ;) Sajnos PellerA még mindig nem tudja elénekelni a dalokat, mármint kiénekelni, viszont játékra OK. Nagyon szép a zene önmagában, nagyon szépek a jelmezek, LaManchánk olyan szépre van öltöztetve és sminkelve, vagy egyszerűen belülről szebb lesz a karakter, így a színész is, nem győztem csodálni.
Azt kicsit sajnálom, hogy a Borbélyok olyan semmilyenek, pedig AZ arany sisak nagyon fontos, az egy jó rész. Az egyik kedvencem. Ez egy régi Borbély és nem is láttam belőle jobbat azóta sem: https://www.youtube.com/watch?v=bgnd2u4sLZw

Vissza  még a bonyodalmakhoz - csütörtök este veszélyben került a ma délutáni előadásom is, mert könnyen Covid-kontakt-kontakt lehettem volna, ami miatt a péntek délutáni ünneplést is le kellett mondani és még a hetek óta várt NEK-misét is... ez nagyon fáj - még mindig...
Szóval egykor elmentünk palacsintázni, majd sütizni (a képen enyém a belga király! :) ), majd jött a színház. Annyira jól esett, pedig majdnem úgy volt, hogy inkább kihagynám (kihagynánk), de örülök, hogy a Zsolti-láthanékom erősebb volt. Annyira szerettem tavaly, amikor láttam benne, hogy a lelkemnek nagyon kellett... Ez volt a tavalyi, több mint egy éve már: https://bernoblogja.blogspot.com/2020/09/la-mancha-lovagja.html
Az első másodperctől elhiszem neki, hogy lovag, és most közel is ültünk, bár oldalt, de teljes 'hipnózisban' ültem ott és 'követtem, bármerre járt'. Csodálatos mesélő, annyira szép volt  a prózája is - és nagyon szép szövege is van, a daloktól csak borzongani lehetett, áh, nagyon neki való ez a szerep. Örülök nagyon, hogy ez a szerep megtalálta. Olyan jó érzés volt, amikor a második rész elején az egyik dala után vastapsot kapott. Azt hiszem, hogy kell nekem ez minden szezonban majd.  Ámen.

Kicsi riport - ami pont a lényegről szól - a tavalyi bemutató után: https://www.youtube.com/watch?v=roVhh4GW91g
Az eredeti olvasópróbán is bár Zsolti ott volt, de lehet, hogy 4-nek indult, vagy hogy? Vagy itt is csak a pap lett volna? Szeretem egyébként az ilyen riportokat, werkeket: https://www.youtube.com/watch?v=DWUE__qVGaY

PS: ezt még ideteszem, mert Verocska jó húsz éve így elénekelte Aldonnza/Dulcinea nagy dalát... érdemes meghallgatni... és az is eszembe jut, hogy annak idején ezt a cd-t sokat hallgattam az irodában (is), expadtárs így 'szeretett' bele Verocskába. :) https://www.youtube.com/watch?v=EwBvaAf-vgs; és a másik dala: https://www.youtube.com/watch?v=2P1ojOHpMsk

Jó sok linket beszúrkáltam most ide, és ennél is többet meghallgattam közben és utána, szegény Szakácsi Sándort és Darvas Ivánt is (durva, hogy Kamarás I. még hangban is mennyire hasonlít...)