#önkéntes

A 40-es év utolsó hónapjának kezdetén és 18 nappal a NEK előtt (ugye milyen szép) munka után elmentem az Önkéntes központba átvenni a csomagot. Az akkreditációs kártyám még sajnos nem készült el, de a többi pakkot elhoztam. Lenyűgöző, nem gondoltam, hogy ennyi minden lesz. :)
A póló egyszerűen csodálatosan szép, teljesen bele vagyok szeretve, a kulacs is nagyon tetszik! És hát ilyen életet élünk, maszk, fertőtlenítő folyadék és kendő...
Utána pedig odaléptem a rózsakertbe, ahova már visszavágytam - sajnos a nagy meleg megkínozta a rózsákat, de azért így is csodálatosak, az épület meg még mindig lenyűgöző.
Az önkéntességhez el kell meséljek még egy dolgot.
Amikor pár hete like-oltam a rendezvény egy eseményét, rám írt egy régi (még fórumos) ismerős, hogy látta, hogy érdeklődöm a mise kapcsán, ő önkéntes lesz, szívesen segít, ha van kérdésem. Elámultam, mert tudtam, hogy ő sokat önkénteskedik, de hogy a NEK-en is, azt nem gondoltam volna. Aztán írkáltunk még egymásnak és mondta, hogy ő ugyan nem vallásos és nincs kötődése, de nagyon szereti az önkéntességet, úgy általában, ezért több rendezvényre is jelentkezett (egyébként van egy minimum kötelezően vállalandó 4 műszakos etap, rendes önkéntes szerződést írtunk alá, jönnek az online megnézendő tájékoztatók, stb...) Csodálatos, ez szép dolog, nagyon! Írtam neki, hogy én is önkéntes leszek, azóta még többször volt levélváltásunk, minden infót megoszt, amiben ő előbbre van és hát persze ma is összefutottam vele, amikor mentem a csomagomért. :) 

Azt már csak úgy ideteszem, hogy 2021 az Önkéntesség Magyarországi Éve, és tíz évvel ezelőtt, 2011 az Önkéntesség Európai Éve volt, amelynek a dalát Feke Pali énekelte Másnak élsz! címmel.
Részlet a dalból:
"...Magadnak épült világ.
Megfojt néha és körbezár.
Nyisd ki végre már!
Száz meg száz ócska tárgy,
Fénylő élet mondd, mennyit ér,
Ha úgy múlik el, hogy emléke csak benned él!

Tudnod kell,
Erőd nem fogy el, mindig elég.
Ha akarod, a kéklő ég
Csupán egy karnyújtásnyi még. ..."