Augusztus 20.

 Idén az augusztus 20-t itt (Bp) szerettem volna tölteni - bár igazából rájöttem, hogy a tavalyin is itt voltam, hiszen akkor volt a Puskás-premier. No, de a lényeg, hogy annyi programkínálat volt, hogy komolyan agyaltam, hogy mi is legyen. A vezérfonalat mindenképp a Mesterségek Ünnepe vitte.

Reggel kivételesen bealudtam - igaz, hogy egész héten éjfél- egy körül kerültem ágyba, így nem is tűnik olyan későinek a felkelés, aztán kiolvastam a könyvemet, főleg hogy az útra egy újabb jó hosszút tudjak vinni. :)

Nagy nehezen összecihelődtem és délben a várban voltam. Ott kezdődött, hogy gyalog mentem föl, mert legalább 100 m (!) tömött sor várt a 16-os buszra és igazából 2-3 megálló csupán, igaz, hogy kemény hegymenetben.

Hónapok óta kongott a város a turistákat tekintve, na, most mindenki előjött! Mesterségek ünnepén ennyi unott és ordító gyereket - és tuskó szülőt - még nem láttam. MIÉRT megy kézműves rendezvényre olyan, akit nem érdekel...!? Így az meg nem fér oda, akit érdekelne. Komoly hiba volt ezt idén ingyenessé tenni... Szóval nagyon sokan voltak, muszáj volt maszkban lennem... És nem is volt túl nagy dolog, jóval kevesebb kézműves volt mint korábban és csak néhány technikát lehetett megnézni. Komoly szervezési probléma, az is, hogy nem is húzták őket el egymástól nagyobb távolságra. A Mátyás templomnak a környékére sem lehetett menni, így meg sem kíséreltem, hogy megnézzem, mi van a Vár és a Szent István terem környékén. Legyalogoltam, kb egy óra múlva - persze azért láttam szépségeket, de nem lakott jól a szemem.

Onnan a Kossuth térre tartott az utam, meg akartam nézni a megyék kiállítását, hát, a környékére sem lehetett menni, annyi ember volt!

Így aztán ettem szendvicses ebédet a Szamosnál és megkóstoltam az Ország tortáját! Na, hát ott is annyi idegbeteg szülőt és neveletlen, értetlen gyereket...! Úgy lapátolták emberek magukba a tortát, mintha muszáj lenne ma olyat enni - ha ízlik, ha tetszik - ha nem.... gáz, nagyon gáz. ("Ebből csak 3 kanállal ehetsz, mert méz és szotyi van benne!")  #Allargiasgyerek# ("... nem érdekel, ezt is megkóstolod, hogy elmondhasd, ilyet is ettél!!!") #légynagyképű#

Én elsőre egyébként a Napraforgó mellett döntöttem, ami csodálatosan finom (bár szerintem fagyos volt az egyik réteg legközepe....) https://streetkitchen.hu/cikkek/orszag-tortaja-2021-napraforgo/


Legközelebb a Beszterce rózsája következik. Kicsit méláztam a Parlament előtt, nagy zene szólt, azt hittem ott is koncert van, de a Petőfi rádió volt kihangosítva... már látszott kristálytisztán az esti készülődés és elhűltem, hogy a kisebbségi utcai árusok mind kiszabadultak, homokozómedencéből és gyerekkádból árulták az innivalót és annyi  perecet és lufit... szent ég! Mi lehet ott este, ha már délután 2-kor ez ment...

A következő cél az Operett Korzó volt - közben átnézem szembe a Bazárhoz, messziről látszott, hogy tűrhetetlen tömeg van odaát az Ízek utcáján (is) -, talán 3 percet töltöttem ott. Sikerült a nagy ötletből béna megvalósítást kivitelezni. A színpad a kertben van a szökőkút körül, de ugye ott a kerítés, na - vajon hány ember fél el ott...? Oldalt van egy kisebb kivetítő, ott talán lát valamit, aki türelmes és pont odafér. Ennek - kivetítő - oldalában van az Operettes sátor, ahol csillámtetkót lehet kérni és ott van egyetlen pavilonban a jegyárusítás is - és ennyi az Operett korzó és kb 15 sátorban (óriási bodegák) mindenféle pezsgő... Szóval innen is odébbálltam... 

Gondoltam innen már csak egy lépés (:) ) a Bazilika, ahol tetszett a 3 órakor kezdődő program, még a nagymise előtt. Óh, hát újabb pofára esés... ugye a tér már le volt zárva a mise miatt, nagyon messziről lehetett volna a színpadot látni - nem is értem, ezt hogy találták ki, hiszen egyáltalán nem lehet odalátni, oldalról sem ... még meg is néztem újra, hogy biztosan jó helyre mentem-e. Jó helyre.

Azt majdnem kihagytam, hogy előtte ugye át kellett mennem a Vörösmarty téren, ahol meg a Csárdafesztivál van - elég gyéren, de emberből ott is volt bőven. Ennyi ember és maszk alig volt néhány emberen, egészen félelmetes. Persze, melegem volt benne és nem is volt kellemes, de aggasztó volt ez így is, de legalább minden kint volt.

Na, szóval a lépésekből ma így nem volt hiány, elbaktattam az Arany János utcához a pótlóbuszhoz és kb fél 4-4-re itthon voltam. Mostam még 2 adagot, aztán dolgoztam kicsit, rendeltem Oriflame-t, elindítottam a mosógépen a dobtisztítást, bepakoltam otthonra és az útra és közben megnéztem a misét is. Reggel még sajnálkoztam, hogy ilyen lassan indult a napom, mert 9-kor kíváncsi lettem volna élőben a repülős bemutatóra, aztán megnéztem a híradóban, hogy mennyi ember volt ott is és már nem bánom, az Andrássy úti felvonulást láttam nagyjából a tévében, az, hogy a tűzijátékot élőben nézzem, fel sem merül bennem. :)

Totál fertőtlenítést csaptam magamról itthon, újabb hajmosás, ruha rögtön a gépbe és már tudom, hogy pár évig megint könnyedén kihagyom a központi rendezvényeket... :)


És a lépések a telefonadatokkal, ez a 20-i gyaloglásom (a napi összes persze pár ezerrel több):

A mai lépésszám nem jöhetett volna létre, ha a BKK teljesít, de mivel a 2-es Vili üzemen kívül volt ugye...  😄🤭