Brian Tyler/ Hawaii Five

 Brian Tyler egy ideje a kedvenc filmzenés zeneszerzőm és karmesterem, ha van ilyen. Igazából ott 'szerettem bele', amikor meghallottam a Forma 1-es teljes dalt (ezt már meséltem-időnként rányomok a spotify-on és néhányszor meghallgatom, nagyon lelkesítő, aztán jött a többi szuperhősös zene egymás után). Aztán követni kezdtem Fb-on, és nagyon izgalmas, gazdag, nagyívű zenéi vannak. Ahogy vezényel, az külön élmény. ;) Mostanra olyan sok zenéjét hallottam, hogy kezdenek feltűnni BT-s ívek, érdekes élmény. Akciófilmeket zenésít, de a zenék önmagukban felérnek komoly nagy szimfónikus művekkel! Nagyon jó őket hallgatni és nézni is, mert nem spórolnak a zenészekkel, igazán nagy, sok művészes zenekarral veszik fel ezeket.

Évekkel ezelőtt komoly Hawaii Five 0-fan voltam, főleg még Angliában. Meséltem sokszor, hogy nem nézhetek sorozatokat, mert nem tudok lejönni róluk. :) Ha nekiállok/fekszem, végem van. És ez nem tesz jót annak, hogy amúgy is mindig időszűkében vagyok. Viszont teljes kikapcsol, túl azon, hogy nem annyira hagy aludni. :) Szóval pár hete elkezdtem a legelejéről újranézni, mert nem láttam az utolsó 3 évadot és onnan ugye mégsem állhatok neki... :) Szerettem a főcímdalát akkor is, de akkor még nem tűnt fel az, ami azóta edzettebbé,kíváncsibbá tette a fülemet. Aha, a sorozat egyik zeneszerzője bizony Brian Tyler. A legjobb, legborzongatóbb, legakciósabb dalokat írta bele - pedig ugye 'csak' sorozat és mellé még a hawaii-i képek, ah, csodálatosan jó élmény.

A főcímdal tőle, ne nézzétek a képeket, csak a zenét figyeljétek, mennyi hangszer van vajon benne? https://www.youtube.com/watch?v=iHbgdIR-Rrg

Ez is csodálatos, ezért fogom megnézni a Yellostone-t is: https://www.youtube.com/watch?v=sJxreWm7p1w - és ugyanez csak a filmes képekkel; szinte egészen más élmény, mondtam, hogy önállóan is megállják a helyüket a dalok, közben meg milyen gazdag, ahogy a képek alá kerülnek, csodálatos: https://www.youtube.com/watch?v=ZZn8fGPbBE0; és a kettő vegyítve: https://www.youtube.com/watch?v=nIxPn7xWA_k

Odavagyok az ilyen zsenikért, vajon tud náluk csend lenni, ott a fejükben, a lelkükben?