Royal Gifts


Múlt szombaton nyílt meg az új kiállítás a Buckingham Palotában. Naná, hogy ott voltam :). Direkt koránra vettem jegyet, hogy még legyen időm visszamenni (a jegyeTam érvényes egész idő alatt, akárhányszor mehetek).

Az idei kiállítás témája azoknak az ajándékoknak a gyűjteménye, amiket különböző országok állami vezetőitől kapott a királynő (de azok is köztük vannak, amiket a nagy jubileumok kapcsán a királyságon belül kapott). Persze - gondolom legalábbis - nem az összes van, de egész jól összeszedték. Kontinensek szerint válogatták szét. Láttam a magyar ajándékot is, ami egy fehér porcelán ló (rajta a királynő- amikor még hercegnő volt), Göncz Árpád ajándéka volt.

Egészen igényes az idei kiállítás is, én egy kicsit jobban örültem volna még több magyarázatnak, vagy némi magyarázatnak, hogy mit is jelképez egyik-másik, vagy milyen körülmények voltak a találkozók idején, stb...

Amire még kíváncsi voltam, végül mégis meglepődtem, hogy mivel idén van Diana hercegnő halálának huszadik évfordulója, lesz-e valami, vagy elmennek mellette. De ügyesen megoldották az egyik legszebb szobában (zene terem) kiállították a korábbi íróasztalát rajta néhány személyes tárggyal - pl a régi magnókazetta gyűjteményét egy diplomata táskában :). A magyarázat és felvezetés annyi, hogy sokat dolgozott és sok időt töltött ennél az íróasztalnál, stb... Igazából egy kicsi a kiállítás és fura is, hogy így lerendezték az egészet, de valami mégis van.

Találtam két rövid videót, amelyek segítségével picit bepillanthattok a kiállításba:
https://www.youtube.com/watch?v=HA6pEXipAa0

https://www.youtube.com/watch?v=TStcCwWgsaU