10. pecsét - Osterley Park

Ma megszereztem az útlevelembe a tizedik pecsétet, itt: https://www.nationaltrust.org.uk/osterley-park-and-house


Időben elmentem reggel és volt időm a színház előtt bőven, bár a határt nem jártam le, mert nem a hegymászó cipőmben voltam, hanem a színházasban. :)

Elképesztő egy hely, nagyon szép és nagyon zöld és madárcsicsergős, pedig a londoni egyik metro-vonalon van, szinte felfoghatatlan, hogy mennyire van csak a várostól.
Nagyon szép a kert is, de ahogy felértem a ház lépcsőin, konkrétan leesett az állam. Próbáltam stikában (vaku nélkül) lőni néhány képet, de azért nem igazán adják vissza, de nagyon nagy gazdagságban éltek ott valaha.
Ebben a szobában csak álltam és nem hittem a szememnek, meg a szomszédban sem az ágynak. És amit még egy ilyen helyen sem láttam, dupla ajtók voltak, úgy értem, hogy harminc cm távolságban két egyforma ajtó.
Itt nagyon figyeltek, ezt is csak alig tudtam lekapni, nem is jön vissza, de az egész olyan, mintha gobelin lenne, de még annál is apróbb, elképesztő.




Minél több ilyet látok és járok ilyen nagy házakban, egyre jobban értem a régi időkben játszódó angol lányregényeket (nem angolul, hanem értitek), egyre jobban magam előtt látom, hogy mennyi amíg átkocsikáztak, vagy ha vendégségben voltak, vagy ha elsétálgattak a kertben vagy az üvegházban bújtak el, meg ilyenek :)

A rododendronokból még mindig elkapni itt-ott egy-egy bokrot, hát ma is sikerült, teljesen elájultam előtte, ilyen színt még nem is láttam.

A többi képet ide pakoltam: https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipPqoTmRLKkJsVfPbyqXIGv-_DDq9x8VYBYnM1-LVdKv9gZ0tF0muJEzlDrNmYDXpg?key=MFlLSzVkcVBRWHBCZVVGbnctb0tyM0tsb0twRExB