A könyvtolvaj (The Book Thief)

Ma reggeli időtöltésem (bank holiday van, ma nem dolgozom, és harmadnapja ömlik az eső és mély szürkeség mindenhol).



Már rég készültem erre a filmre, maga a kor szörnyű, némelyik cselekedet is.

A történet maga viszont szép és a karakterek (fejlődése) is.

A vége viszont nekem még nem teljes, vagyis néztem volna tovább, hogy akkor hogy is folytatódott az életük. Kétszer odatekertem, mert azt hittem, hiányzik a film vége... Ha máshonnan nézem, akár lehet teljes is, de valahogy mégis hiányom maradt.









A második világháborús Németországban nevelőszülőkhöz kerül az élénk fantáziájú kislány. Liesel most ismerkedik a betűkkel, a könyvek egy új világot nyitnak meg előtte. Ugyanakkor az élet egyre félelmetesebbé válik. Különösen, hogy a család egy titkos vendéget rejteget a lépcső alatt. Liesel és Max, a zsidó kamaszfiú közösen fedezik fel a szavak erejét, amely kapaszkodót nyújt nekik a körülöttük zajló borzalmak közepette, segít akkor is, amikor az ember már úgy érzi, hogy minden elveszett.