Skócia - Edinburgh - 1. nap

Tehát, bár az első nap igazából már elkezdődött a repüléssel, meg a ház elhagyásával (reggel fél 8-kor), de igazából akkor kezdődött igazán, amikor a Hotelből elindultam felfedezni ezt-azt, vagy legalábbis a kezdődő sötétség miatt inkább csak ismerkedtem a környékkel, hogy mi merre lehet, stb.

Elsőre egy nagyon szép templomot találok.
http://www.cathedral.net/
Épp kóruspróba volt, aminek a végét csíptem el, hát valami gyönyörűséges öt percben volt részem. Nagyon kerültem a templomhoz, másnap reggel jöttem rá, hogy a szobám ablakából ezeket a tornyokat látom, és tulajdonképpen két percre vagyok innen. Az idő rövidsége miatt másnap reggel még visszatérek, de sajnos egy teljes misét és hosszabb időt nem tudok itt tölteni. Innen maradt is egy kis hiányérzet, mert nem tudtam teljesen bejárni, átérezni.
Beljebb sétálok a városban és sikerül megvennem a nagy jegyet - három kiemelt látnivaló és 48 órás hop on- hop off  jegy mindhárom buszra és útvonalra érvényesen. Évek óta vágytam ezekre a busztetőkre - minden városban. Nagyon örültem, hogy sikerült és ezzel a nagy ötlettel (mégiscsak jó, ha az ember utazás előtt elolvas és megnéz ezt-azt), majdnem 30 %-ot spóroltam. :)

Egy-két dolgot körbefotózok már most, csak hogy meglegyen. :)
Pár óra andalgás után visszamegyek a hotelba. Nem is bánom, mert nagyon hideg van, ekkorra már van egy  hipermeleg sálam. Na igen, a kis csinos, amiben elindultam, nem ment át a vizsgán. Megint elfelejtettem, hogy országonként, vidékenként 5 fok, nem ugyanolyan 5 fok, mert az kicsit mindig más klíma már. Így jártam most is. Megnéztem előre, hogy 8 fok lesz, esővel, felhővel, kicsi széllel - na ná, mi más várt volna. :) Gondoltam nagy mellénnyel, vizsgám van az itteni 8 fokból, nem is olyan rossz az... Egy fenét! Mindenesetre a sál jól jött, nem éltem volna túl még nagyobb megfázás nélkül a három napot, és igen, vastag kötött sapiban (ezt vittem) voltam végig, a teljes idő alatt...
Szóval visszaindultam, mert azért elég kihalt volt hirtelen a város (amúgy sem volt tömve egész idő alatt sem), nem is bántam, hogy nem terveztem különösebb programot, vagy színházat. Persze megnéztem, hogy lehetne-e egy musicalt valahova betenni, de nem tetszett a kínálat. Nem is baj.

Az esti séta közben láttam egy utcai zenészt, olyan vidám muzsikát húzott, hogy csak álltam és néztem-füleltem. És a hangszer is érdekes volt, hegedűnek tűnt, de közben meg trombita része is volt. Annyira megkövültem, hogy lemaradt a fotó...
De most utánakerestem, Tölcséres hegedű a magyar neve, íme:


Valamivel később egy lánybucsus csapatot kerültem ki és hát jesszus, a menyasszony hátán egy felfújt gumiférfi volt, azt húzta gyakorlatilag maga után. :) Hogy mi a fenének, azt elképzelni nem tudom. Az a gond velem, hogy alapból nem tudok mit kezdeni a lánybucsu fogalmával... Mert manapság nem az megy férjhez és nősül meg, aki úgy határoz (szabadon?!)? Ha így van, akkor miért kell úgy tenni, mintha...? :) Na, nem értem, biztos csak mert nem voltam menyasszony. De könyörgöm, eszetlen lánybucsut ne csináljon nekem SENKI! :) Egy kerti ötyeparty az rendben van, de se felfújt férfi, se vetkőző matróz-rendőr stb, na az nem kell. Sem magazinmontázsos vagdosás. :) Dióhéjban ezt nem szeretném, sem a petrezselyemárulást, stb.

Visszamentem, megteáztam, meg ilyenek és elkezdtem felkészülni a másnapi teljes hosszú napra. :)
Azt azért elárulom, hogy nem egy nagy hepiség egyedül egy ilyen hotelban. Egész más egyedül lakni, egyedül otthon lenni és megint más egyedül egy idegen városban (országban) egy szállodai szobában.
Néztem a bbc-t meg olvastam, és olyan fura volt az egész. Nem rossz, de fura.
Közben azon gondolkoztam, hogy milyen benyomást tett rám az első pár skót óra. Egész más hangulata van, mint pl. Londonnak, talán Prágára emlékeztetett, de lehet, hogy a vár és a színek miatt.
Mindenesetre a kitartó szürkület miatt és hogy minden épület olyan, mintha 'barnára' fotóztam volna, adott egy olyan misztikus légkört, hogy lassan már bármit el tudtam volna képzelni a város misztikus dolgairól. :)

Az első napi képek: