Once


Nos, kérem tegnap megtartottuk a karácsonyomat Ronan-nel. :)
/És igen, le van cserélve a műsorfüzet, ő van benne a képeken - egy-kettőt leszámítva. Ezt nagyon értékelem. Még valahogy majd szórólapot kell szereznem, mert az nincs. Csak itt is az van, vagyis itt az van és már a Madáchban is ez van otthon, hogy amit nézek, arról nincs szórólap, csak minden másról. Most erre már rájöttem, ezért mindig azt szedem össze, amit éppen találok, aztán majdcsak összeér a történet egyszer./
Amíg most olvastuk, zenei aláfestésnek máris ajánlom ezt: https://www.youtube.com/watch?v=g1Qv41qXwug

Elképesztő volt az egész... Bár marha messze ültem megint, mondanám, hogy lassan megszokom, de nincs ez így, mert az utolsó soros jeggyel otthon topkategória feletti jegyeket lehetne venni. A felső szintre már az utcáról is máshonnan eresztik be az embert. Na, de ezen túl...

Időben ott voltam, London megint fullon volt, alig lehetett közlekedeni. A színházat már múltkor kinéztem magamnak.


És hát na :) 

Kivételesen korán be is engedtek mindenkit a nézőtérre, és figyeljetek: az alsó szintnek a büféje ennél az előadásnál a színpadon van.! :) Mekkora ötlet! Először ez le sem esett, csak 7 körül feltűnt, hogy már emberek vannak a színpadon. (Fél nyolcas a kezdés) És át is ment a fejemen, hogy na szerencsétlen tánckar jó sokáig statisztálhat itt még, hiszen milyen soká lesz a kezdés. :)
Aztán látom, hogy mindenki szelfizik meg fotóznak mindenfelé, és akkor esett le, hogy mi is történik. :)

Egyébként nem volt ez ennyire rossz hely, mint innen látszik, mert jól emelkedik, tehát nem lógott be fej, és a sor szélén voltam, tehát tudtam jól helyezkedni - találékony vagyok már nagyon.... :)

De ez még mind semmi, a büfé ment tovább és negyed 8-kor, kicsit flash mob-osan bejöttek zenélni (ezt lehet sejteni a képen is), oltári hangulat kezdődött. Máris rá lehetett hangolódni az egészre, nagyon jól esett. Egyik dalnál feltűnt, hogy dúdolok, dehát vajon honnan ismerem? HÁt dehogy ismertem, csak valami ír népdal lehetett, de nekem csak ment a refrén a fejemben: Vörösbort ittam az este... :) A dallam egy az egyben az volt. :)
Még teljesen világos volt a nézőtéren és a zene ment. Volt aki már tapsolt, dúdolt, és persze volt aki dumált. Van akibe kár a kultúra.
Na, és aztán 19,25 az időpont (tudom, mert gyorsan megnéztem), amikor megpillantottam élőben (először) Ronan Keating-et és hangosan felsóhajtottam de lehet, hogy nyögés volt vagy sikoly, ki tudja. :) Őrületesen jó érzés volt. És főleg azért, mert szinte észrevétlenül jött be a színpadra és olyan volt, mintha csak jam-elne kicsit a többiekkel. Tudom, rendezői fogás tutira, dehát bejönni is tudni kell - és így kellett bejöjjön. Néhányan még velem együtt felhangoztak, a többi dumált tovább és fele néző még nem is volt bent. Szerintem a többségnek fel sem tűnt, hogy kvázi már megy az előadás. Aztán volt kicsi átállás és már ment is, vagyis kezdődött. jajj, már itt szétfolytam. Annyira vártam és közben tartottam is tőle. Főleg, hogy reggel megnéztem a filmet és már eszembe is jutottam, hogy miért nem hoztam anno magammal Bagirára, hát mert nem tetszik, hogy a lány olyan erőszakos, a fiú töketlen (még ha tehetséges is), a végéről meg jobb nem beszélni (persze, rendben van, hogy mindegyik rendezi a régi kapcsolatát, hiszen tulajdonképpen ez a dolgok rendje (?), de mi van az igazi érzésekkel, vagy ugye melyik az igazi érzés...? Meg az is jó, hogy a srác elindul és akkor megcsinálni a karriert. De néztem a filmet és átment a fejemen, hogy na, ez is utazik egyedül, a lány meg sehol...  És miért ilyen hülyék az emberek (nemcsak a filmekben)...
NA, de megnéztem, hogy meglegyen a sztori. 
És hát a darab bár kicsit másabb mint a film, de nagyon klassz, hogy ez nem lett agyon musicalesítve, nincs tele tánccal és nem kell megfeszüljön senki. Ronan végig énekel és gitározik... ááááááhhhh.... :) Meg még jól is néz ki, pasas. Sőt, nagyon Férfias, így nagybetűvel. :)
A lány nyilván nem volt szimpi, mondom - nyilván. :)
/Az itteni musicaljátszás annyiban egészen más, hogy egyszerű díszletek vannak (pedig minden színházban szinte egy előadás van, tehát nem kell újraépíteni háromnaponta a díszletet), kevés és egyszerű öltözéssel. Nem csodálom tehát ennek függvényében, hogy Webber szeretettel engedi meg pl a Madáchnak, hogy eltérjen rendezésben, hiszen legalább tripla verziót kap látványban és színekben, táncban mindenféle értelemben, mint itt valaha is./
Van egy öltözése a Srácnak, amikor a bankba mennek pénzért, na ez a színpad közepén történik, de csak gatya csere van, hát, ha hallottátok volna azt az átfutó izgalom-sóhaj morajlást a nézőtéren. :) De nem volt szükség rendezői húzásra, mert Ronan-nek nem kell ahhoz vetkőznie, hogy zsebre tegye a teljes közönséget. Elképesztő tapsot kapott a végén és olyan őszinte örömmel fogadta, semmi nagyképűség nem volt érzékelhető. Láttam, mert most először kiváltottam a szék hátáról egy fontért a távcsövet és időnként megvizsgáltam, hogy tényleg ő-e vagy csak álmodom. :) Ahhoz messze volt, megcsípjem. :)



És a többiek pedig: úgy van az egész élő zene, hogy minden zenész a színpadon van, szinte végig és közben ők szerepelnek is. Az egyik hol a mama, hol a bankár, hol az akárki és közben olyan profi zenészeknek tűnnek, hogy csak néztem. Rengeteg gitár, hegedű, de volt dob, harmónika is, stb. :)

Mutatok még egy linket, ami zene van az elején, ez volt negyed nyolctól a hangoló zene:


/Jutka mesélte, hogy olvasott cikkeket még akkor, amikor kijött, hogy Ronan új beálló lesz, hónapok óta már hirdették, és addig nagyon lehúzták, hogy sztár, mit keres musicalben, stb... és azóta, hogy beállt - lassan egy hónapja, ömlenek a jobbnál-jobb írások./
Ehhez hozzáteszem, hogy azért nem egy klasszikus musical, nincs agyon koreografálva, énekel és gitározik és valamennyit játszik, de azt is jól. És nincsenek műcsókok, mert csók sincs benne, csak egy-két olyan tiszta, finom érzés, hogy jajj, még így is nagyon... :)
Szóval abszolút jól csinálja, össze kell spóroljak még egy jegyre valót, márciusig játszik, addig kell lássam még egyszer.

Itt is van egy ajánló, ebben mások vannak, de sokat mutat: https://www.youtube.com/watch?v=-dl3dpCsrt4

Hát elsőre ennyi idéződött fel... :)




És, ha igaz, akkor ez a musical dalainak csatornája (eredeti bemutató): https://www.youtube.com/playlist?list=PLNXSK9RU25sjNlXzw619bVBKswl2n3o80