Új kedvenc

Szombaton lett egy új kedvenc helyem: National Gallery.
A brit Nemzeti Képtárat (National Gallery) 1824-ben nyitották meg a köznek, gyűjteménye rohamosan gyarapodott, ma már több mint 2300 képet számlál. Klasszicista stílusú palotáját 1836–1838 között építették fel London szívében, a Trafalgar tér északi oldalán. Képeinek értéke vetekszik a párizsi Louvre, a madridi Museo del Prado és a szentpétervári Ermitázs gyűjteményével, bár ez utóbbiak mind királyi, illetve cári gyűjteményekből alakultak. A képanyagot a Tate Galériákkal és a National Portrait Galleryvel megosztva gyűjti, a National Gallery gyűjtőköre időben a 13. századtól 1900-ig tart.

Ennyi csodaszép gyönyörű festményt egy helyen, és ingyenes belépéssel, elképzelhetetlen mázli, amit muszáj minél többször megnézni és kihasználni majd.
A tárlat töredékét sem láttam persze, de majd mindig mást nézek és jobban utánanézek, mikre kell koncentrálni.
Álltam a Monet-k előtt és nem hittem el, hogy tényleg látom.
Lett egy új kedvenc, persze a kép távolról sem adja vissza a színek igazi gyönyörűségét.


Dehát sorolhatnám még, de az is nagy pillanat volt, amikor álltam Van Gogh napraforgói előtt...

Érdekes volt az is, hogy az emberek (legalábbis itt) végigfényképezik a múzeumot. És még szelfiznek is... Fura volt nagyon, de azért egy-kettőt fényképeztem, de inkább amiatt, hogy a termeket meg tudjam nektek mutatni, vagy hogy érzékeltessem, hogy egy múzeum lehet ilyen is, gyönyörű tapétákkal, süppedős kanapékkal, ami lehetőséget ad arra, hogy csak üljem a kép előtt és bambuljak. Pedig sokan voltak, de mégis le lehetett mindenhol ülni.
Lett néhány nagy kedvenc kép is, amiket majd idővel mutatok magyarázattal. Tökéletes volt ebben is a múzeum, minden kép mellett volt leírás, ami segített elhelyezni időben vagy látványban, témában. Ahogy írtam, töredéket néztem és próbáltam a nagyokra koncentrálni (Rubens, Veronese, El Greco, Monet, Van Gogh, stb.)...

Utána még maradt egy kicsi időm, így beugrottam a szomszédos National Portreit Gallery-be is. Na, ez is egy érdekes hely, ezt se hagyja ki, aki egyszer erre jár. :)

A képek:



Ehhez a naphoz még hozzátartozik, hogy a napot angol reggelivel kezdtük Sámuelesen a Toby-ban, és én utána vonattal mentem Londonba (Charing Cross). Utána felmértem a terepet, ittam egy jó kávét (mert még mindig kell ez nekem szombaton :) ), utána márcsak a kultúrával foglalkoztam sok téren. :)