Napi recept

Új rovatot indítok Napi recept címmel.

Szeretek főzni és jókat enni (meg is látszik), és a megszokott hétköznapi kaják mellett (ezeket leginkább otthonról hoztam) szívesen kipróbálok újakat is. Ehhez sokáig Stahl J, volt a kedvenc - de már nagyon rosszak a magazinjai, alig található benne olyan, ami egy sima háztartásból elkészíthető.
Aztán ajánlotta valaki és kaptam is ajándékba egy Good Food magazint, ami nagyon tetszik, ebből nem keveset már be is szereztem. Ez azért jó vagy jobb, mert az egyszerűtől a flancosabbig sokfélét találni benne és eddig amit innen csináltam minden finom volt.

Szóval általában hétvégén mindig főzök, akkor több napra is előre, hétköznap kevésbé állok neki, de ha úgy van egy tepsit sütivel simán bevágok a sütőbe akár este 9-kor is. :) Mikor hogy van kedvem. Legjobb persze az, amikor van kinek sütni-főzni, de legtöbbször magamat is ide veszem. :) A Valaki kategóriába és nem a Nekem címűbe. Nagyon allergiás vagyok arra, amikor valaki azt mondja nekem: 'és magadnak is főzöl? Ez igazán szép, én magamnak biztos nem főznék, ha egyedül lennék...!' Ezt nagyon utálom, és erre nem kevésbé finoman azt szoktam mondani: "És azért, mert egyedül élek, talán haljak éhen, vagy lőjem ki magam az űrbe...?"

Szóval a témánál vagyok, ma újdonságot csináltam. És innen jött az ötlet, ha már a blog úgy is olyan univerzális, hogy már lassan mindenféléről írok, miért ne legyen recept is? 
Szóval a mai ajánlatom lentebb található és ráadásként alig kell hozzá valami. Főleg azok után, hogy múltkor benéztem a boltban, és a rétes lap helyett leveles tésztát vettem, és otthonról túl sok diót hoztam el, amitől a fagyasztó elérte a maximális kihasználás fölötti kategóriát.
Szóval, ráestem az internetre és így lett a mai cél: Diós papucs. (az ebéd többi rész lasagne, amit az angolos idők óta már házilag csinálok és nem a félkész változatát)
A kép már saját, az én papucskáim ilyenek lettek.


Isteni finom lett, tehát ha valaki kedvet kapott hozzá, íme a recept,  http://www.tantefanny.hu/receptek/receptek/?type=entry&uid=1056 . De be is másolom, hátha a link valakinek nehezebb.


DIÓS PAPUCS

Hozzávalók: 12 papucshoz
1 cs. Tante Fanny friss élesztős leveles tészta 400g
200g darált dió vagy mogyoró
50g kristálycukor
1/16 l tej
1 teáskanál fahéj
1 csomag vaníliáscukor
100 g mazsola
1 tojás a kenéshez
12 fél dió a díszítéshez

Elkészítés:
Elkészítési idő: kb. 15 - 20 perc

Sütési idő:
Alsó-/felső melegítés: 170 °C, kb. 15 - 20 percLégkeveréses sütő: 160 °C
Melegítse elő a sütőt.
A diót vagy mogyorót keverje össze a kristálycukorral, vaníliáscukorral, tejjel, fahéjjal és a mazsolával.
A tésztát sütőpapírral együtt tekerje ki, és helyezze a tepsibe, majd vágja 8 x 8 cm nagyságú négyzetekre.  Széleit a felvert tojással kenje meg.
Egy kanál diótölteléket helyezzen a négyzetek közepére. A szemközti sarkokat hajtsa a közepére és egy fél dióval díszítse.
A diós papucsokat süsse aranysárgára, majd porcukorral megszórva tálalja.