7. nap - október 5. - SEVILLA

Indulás hajnalban, adott buszmegállóból. Közben rendesen - majdnem szüntelenül köhögök, az orrom valahogy nem akar tisztulni a tengeri levegőben - vagy inkább nagyon is? :)

Rájövök, hogy az órám otthon maradt, a mobil meg mindjárt lemerül, ajaj, mi lesz ha elakadok, vagy valami? Eszembe jut, hogy a fényképezőben van óra, csak vajon jól jár-e, és melyik idő szerint? :)) Magyarországon egy órával több van, mint Londonban, Portugáliában annyi, mint Londonban, Sevillában meg mint Mo-on....

És vajon értek-e annyit angolul, vagy épp portugál-spanyol nyelven, hogy a sofőrtől megértem, hánykor jövünk vissza? :)) Ennyi para és mégcsak reggel negyed 7...

Portugálék lazán kezelik az időt, a fél 7-es busz valamikor 3/4-kor jött, de jött :) és van idegenvezető, hurrá, és angolul beszél :)) gyorsan megértem, hogy portugál idő szerint találkozunk mindig :)
Viktornak hívják és fura egy fazon, löki a fa-poénjait meg 3 nyelven elmond mindig mindent, hallgatok hogy én magyar vagyok, a végén még úgyis elmondaná :) én még ilyen idegenvezetőt nem láttam, inkább nézném olyannak, aki épp a gyárba indul, vonulunk utána, amikor valamit akar, föltartja a magasba a táskáját és ordít, hogy blablabla - ezt azt jelenti, a helyről akar mondani néhány dolgot.

Összeszedjük a környék összes turistáját millió szállodából, tele a busz (meg még másik 2 ), látok egy J. Button hasonmást unott arcú nővel.... (a nőt nem fényképeztem le, akik nem ismerik Button-t,nekik mondom, hogy a fiatalember fehér pólóban, nem a sapkás bácsi háttal :) )
*régi kép nem elérhető*

Igyekszem megjegyezni az arcokat a buszban és nem lemaradni, nehogy elvesszek.... ;) legalább 35 fok, majd elájulok.

Sevilla Spanyolország déli részén, a Guadalquivir folyó partján fekszik. Noha szűk és kanyargós utcái vannak, mór építő művészetre emlékeztető házaival, műemlékeivel, gyönyörű kertjeivel egyike Spanyolország legérdekesebb városainak.

Először egy nagyon szép helyre megyünk. A nevét nem tudom, de kívülről egy jelentéktelen valaminek tűnt, és bementünk/illetve kimentünk és elájultam a látványtól. Vettem egy szép Sevilla könyvet, majd abból egészítek ki.

Utána buszból megnéztünk több mindent, majd dél tájban a katedrálishoz értünk, innen következett a 3 óra szabadidő.

Itt egy link, ahol elég jól írnak a látnivalókról, ezeket majdnem mindet láttam:
http://www.sevillatourist.com/hungarian/monuments.html


Valamikor 8 óra tájban hazaértem és ekkor jött a hideg zuhany, nem repülhetünk haza Matt miatt. Az orvos-szálloda-utazási iroda-repülőtársaság mind egy cég és fertőző beteg nem mehet a gépre, mert ha valaki megbetegszik, abból komoly perek lehetnek.
A szállodában kiplakátolták, hogy fertőző gyerek van, ügyeljenek, a bölcsit és a gyerekklubot bezárták fertőtlenítés miatt....

Alig tudom elhinni, hogy továbbra is összezárva maradunk - ki tudja meddig....