A 31. év bevezető napja

Ti itten mind tudjátok, hogy nekem múlt vasárnap szülinapom volt :) Igen, a 31. :)

És sokáig gondolkoztam, hova megyek ezen a napon, aztán tulajdonképpen az ajándékom ezt megoldotta, így lett a Tower, Tower Bridge amit még kiegészítettem a környékkel meg a Szent Pál Székesegyházzal.
A képeket már láttátok, most jön a körítés :)

Valamikor déltájban értem be Londonba (ismét utaztam a DLR-rel, még mindig hihetetlen, hogy nem vezeti senki :) ), rögtön a Tower-hez mentem és legelőször egy nagyon szép parkot láttam meg, vettem egy kávét, leültem és elfogyasztottam a szülinapi ebédemet: kávé, szendvics és egy szeletke meggyespite (ez volt a tortám); mindezt szikrázó napsütésben :)  közben messziről néztem a Tower tekintélyes falait :)

Közben valami flancos bicikliverseny is volt.

Rögtön megtaláltam a jegypénztárat, átvettem a jegyeimet, benéztem a souvenir shopba, aztán beléptem A Towerba :)



Amit a Tower-ról tudni érdemes: http://hu.wikipedia.org/wiki/Londoni_Tower

hivatalos honlap: http://www.hrp.org.uk/TowerOfLondon/

Jelenleg a Towerben őrzik a brit koronaékszereket, valamint egy gazdag fegyvergyűjteményt.

ez nagyon fontos, mert erre nagyon kíváncsi voltam(mármint a koronaékszerekre) :) és megérte nagyon, hihetetlen élmény volt látni a koronákat, koronázási ékszereket, A GYÉMÁNTOT ! :) és nagyon igényes az egész Tower, meg a kiállítások is nagyon jók, több órán át voltam ott..

A koronaékszerek közül a legértékesebb Viktória királynő koronája, mely 1838-ban készült. A korona csúcsán a világ második legnagyobb afrikai gyémántja látható. A legnagyobb afrikai gyémánt, a Star of Africa a máltai keresztben végződő jogaron tündököl. A híres Koh-i Noor gyémánt az anyakirálynő koronáját ékesíti, mely a babona szerint a férfiakra bajt hoz, csakis nők viselhetik...

http://www.royal.gov.uk/The%20Royal%20Collection%20and%20other%20collections/TheCrownJewels/Overview.aspx





Tower bridge

A híd tulajdonképpen kettős híd: az alsó hídfelnyitható, alatta tengerjáró hajók is elférnek. Eközben a gyalogosok a 43 méter magas felső hídsoron is közlekedhetnek. 1894-ben a Tower-híd volt a legnagyobb felnyitható híd a világon.










A Tower után elindultam a székesegyházhoz és felugrottam egy piros emeletes buszra és jól meg is ijedtem elsőre, mert mintha az Isaura filmbe csöppentem volna, a busz tele volt nagy darab néger asszonyságokkal, és valami turbán féle is volt a fejükön, elsőre nem tudtam hova csöppentem, míg végre találtam néhány fehér arcot ;)




Szent Pál Székesegyház




találtam a linket (blogot) ahol jól összefoglalták a tudni érdemes dolgokat:

http://varosok.blog.hu/2010/01/30/a_vilag_1000_csodaja_london_st_pal_szekesegyhaz




Ez a hely valami hihetetlenül magával ragadott! :) még mindig hihetetlen élmény még így sok nap elteltével is :) Ide mindenképpen vissza kell mennem :) amikor beléptem éppen egy délutáni mise volt, orgonával, kórussal. És ide bizony beengedik a turistát még miserendet is adtak imákkal, énekekkel, mikor mit kell csinálni, stb. - így van egy szeptember 18-i angol miserendem is :)

amikor vége lett a misének, kimentem és közben láttam, hogy kb egy negyedóra múlva lesz egy félórás orgonakoncert is - így visszamentem leültem (megint adtak papírt, hogy mit fogok hallani ) - a koncert végére megeredt az eső, így bementem egy közeli bevásárló központ-szerűbe és az ottani h&m-ben gyorsan vettem két felsőt, az egyik 20 fontról volt 7-re leárazva :)







nagyjából ez volt :)

és még mindehhez tartozik a sok-sok köszöntés, mailben, sms-ben, facebookon, üzenetben, stb :) - és még korábbról otthon :)