Káptalantóti - Szigliget - Folly arborétum (bővebben)

Szóval, tegnap buszos utaztunk, Káptalantóti - Szigliget - Folly arborétum volt az úticél.

Új (nekünk) utazási irodával mentünk, emeletes busszal.

A szervezés újfent hagyott kívánni valót maga után, ez van, érdektelenek és nem az utasért vannak. Közben meg láttuk, mennyi törzsutas van, hát lehet, hogy így is lehet, nem tudom, én jobb szeretem, ha kicsit jobban a kedvemben akarnak járni. Szimpla dolgokra gondolok: tudjam előre, hogy a városban hány helyen szállhatok fel a buszra, manapság már szinte mindenhol megírják előre a rendszámot és az utaskísérőt (a legtöbb már nem is idegenvezető), reális módon találják ki, hogy hol mennyi időt érdemes tölteni, hívják fel a figyelmem pár dologra. Azt úgy mellékesen teszem ide, hogy utazási irodaként kellene arra is figyelni, hogy ezeken az utakon nem én képviselem az átlag korosztályt, tehát nem küldök emeletes buszt - ahonnan még én is úgy mászok le... :) Nem sorolom, mert amúgy nem volt rossz út, de azért lennének javító ötleteim, ha megkérdeznének, de nem fognak... ;)

8-kor indultunk (ez sem tetszett, 7-kor nyári időszakban bőven elindulhattunk volna), a Káptalantóti piacra mentünk először. https://liliomkert.hu/liliomkert-piac/

Erről már sokat hallottam, több ismerősöm volt is, sejtettem, hogy nekem ez be fog jönni, nem a kajás részére gondolok. Sajgott is sok helyen a szívem, mert egyrészt hó vége van, másrészt meg ugyan volt valamennyi kp-m, de nem számítottam mégsem arra, hogy ennyire nagy arányban nem lehet kártyával fizetni. Volt olyan árus, akit fájó szívvel ezért hagytam ott, egy másiknál utaltam (plusz költégért persze), mert azt a portékát nagyon nem akartam otthagyni. (Pl. erre is fel lehetett volna hívni a figyelmet előre...) Értem, hogy termelői piac, és nem is a kicsi termelőnél akarnék kártyával fizetni, de azért aki vállalkozóként van ott, weboldala is van, stb... ott ne legyen az a válasz, hogy hát piac... és nem lehet, ma nem lehet... hm...

Ittam aranyáron citromos vizet, persze finom Rozé fröccsöt is, mert már teljesen kitikkadtam. :)

Én ennyit nem tudtam volna megfogalmazni róla, dehát na... :) „Novemberi hajnal a Hegyestű felett.” A Káli-medence emlékét idézi ez a friss, gyümölcsös, karakteres rozé. Harmonikus, finom tanninjainak íze hosszú percekig megmarad a szánkban. Halakhoz, szárnyasokhoz illik legjobban. (Rókatánc Balatoni Rozé)

Mostanában a kerámiákra mozdulok rá leginkább, legyen az ékszer vagy virág vagy mézes csupor... stampedlis poharam is van már kerámiából. :)

A kedvencem a szedres volt, aki úgy 'megvett' két korty szederlével, hogy csak néztem magamon is és legszívesebben kértem volna még egy (nagy) pohárral. :)
Ők azok, nyilván nem jöttem el üres kézzel: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057489466245

Voltak jó inspiráló helyek, szerintem mindent meg is néztünk, a gyenesdiási fazekas mestert még mutatom, mert neki csodálatos portékája volt. Főleg a színei miatt... házavatónak nagyon tudnám, hogy mit kérnék, vagy vennék tőle. (a vicces, hogy a 'méhészem' is gyenesdiási, így a méz újra hazatalál majd a csuporban - hülyeség ez tudom, de valahogy nekem ez mégis olyan jóleső)

Itt sok volt a 2 óra szabadidő és nagyon meleg is volt (persze mindenhol). Utána mentünk Szigligetre...
https://www.szigligeti-var.hu/ innen kezdett kemény lenni a történet, mert csak felfelé mentünk, ahogy a nap is... Itt már szűknek éreztük a kapott időt, megint éreztük, hogy már megint futtatnak, vagy nem fotózunk vagy nem ülünk túl sokat... Nem kedvelem ezt így, mert ha már elmegyünk, miért sietünk... indulhattunk volna korábban is. A panorámát persze nem hagyja ki az ember, akkor sem, ha néhányszor elszabadul a pulzusa és igyekszik tartani a lépést a 70+os korosztállyal... Helyi szervezőként több lehetőséget vinnék a várba, ha már beszedem a belépőjegyet és az emberek felmásznak az ég felé... Nem túl sokon múlt, hogy elcsípjuk Homonnay Zsolt hakniját... ;)
Már majdnem késésben voltunk, de a végén muszáj volt vegyünk A Szigligeti fagyiból, én szigligeti puncsot és őszibarack sorbet-t választottam, jó döntés volt. Mennyi fagyi volt! Aki arra jár, ne hagyja ki! :)

Próbáltunk kicsit lehűlni a buszban, de nem igazán sikerült, Badacsonyörs - Folly Arborétum volt az utolsó programpont... https://www.folly.hu/
Nos, itt többször elfogytam, majdnem fel sem mentük a kilátóig. Pokoli pára volt és nagyon meleg... Már feljutni sem volt egyszerű (jó 20 perc kemény hegymenet negyed 4-kor árnyék nélkül), de megint szűknek éreztük az időt és visszafelé számoltunk, hogy MINDENKÉPPEN  le fogunk ülni a végén, útitárs szöpre gyúrt én a balatoni borokra. :)
(de még mindig nem vágyom az alföldi síkságok után)
Mindenhol megnéztük a sütis pultot, de olyan megerőltető volt a meleg és a pára, hogy végül szinte szégyenszemre ketten ettünk meg egy balatoni vitorlát. :) Hát már csak nem jövünk haza úgy, hogy még egy sütit sem pusztítunk el. ;)

Hazafelé jó későn érkeztünk, mert persze nyáron a vasárnap délutáni-esti M7-es forgalma könnyen kiszámítható...

Jó út volt egyébként, mert sajnos az van, hogy főleg egyedülállók jogosítvány és autó nélkül a mai közösségi közlekedéssel az ország nagyon sok pontjára nem tudnak eljutni. Teljesen reménytelen. Szóval időntként csak rászánjuk magunkat, hogy részt veszünk ilyen utakon minden kellemetlenségével együtt, a jóhír az, hogy a többi társsal nem kell többet találkozni. :)

A képeket itt találjátok együtt, szerintem eléggé elválik, hogy melyik helyszín melyik, nem bontom külön albumokra.