Mediterrán Szerelem

Ha van olyan páros, akiről sosem gondoltam volna, hogy közös estével állnak elő, akkor azok ők:





Nagyon vártam a mai estét, az egész heti kínlódásban elég volt erre gondoljak, hogy ma Petizek és máris minden jobb színben tűnt fel... :) Ez van, és hát Benczúr... annyi szépet kaptam már tőle ott, hogy hm...
Meglepődtem így együtt nézve őket, hogy F. Móni milyen pici, mindig egy nagy darab nőnek tűnt, pedig nem is... elképesztő, úgy meg tud jelenni a színpadon, elképesztő DÍVA óriási, gyönyörű hanggal.


... annyira csodálatos, gyönyörű este volt, hogy maga volt az álom... szétsírtam magam... hát, komolyan... Annyira gáz vagyok... még fél 8 előtt is azon izéltem, hogy tulajdonképpen a felsorolt dalokból a legtöbbet nem is szeretem, meg nem is ismerem... Aztán csak kiderült, hogy igazából szeretem a Besame muchot, meg a Caruso-t, miért is gondoltam, hogy a Maria-t nem... se a tangókat... volt egy pont, amikor úgy éreztem, hogy igazából már a Time to say goodby is jöhet... :)))) 
Logikailag nézve, nem is tudom, hogy maradt ki. ;)

Fischl Mónit az évek során megkedveltem, lehet, hogy pont 2 éve az Ebugattán. Hangban sose volt vele gond, az a nő világklasszis.

Vicces volt, ahogy az elején bemutatta Petit, valójában teljesen igaz, egyik jellemző sem vitatható: Egy igazó Muchacho, gyönyörű férfi, gyönyörű hanggal, irtózatosan nagy szívvel és elborult aggyal. :) 
És akkor az elején - Móni itt már énekelt egy dalt (Carmen) -, ahogy bemutatta Petit, jött egy nagy bejelentés, totál lefagytam, sokkot kaptam és nem igazán kaptam tán levegőt sem. Röviden a lényeg: Peti szeptembertől visszamegy az Operettbe... az elküldése nem lepett így meg... paff lettem, vagyok... erről majd írok egy külön posztot... a lényeg: 2 napja tárgyalt Kiss B-vel... és azt mondta, hogy adja hírül... én elvárnék egy sajtóbejelentést... nagyon fura, nem igazán tudom egyelőre hova tenni... erről ennyit is, de azért közben folyton beugrott, hogy szent ég, de féltem, szétszedik, mi lesz ebből, stb...


Gyönyörű dalok voltak, nem igazán ismertem mindet, de próbálom leírni őket, viszont egynél se éreztem úgy, hogy hagyjuk már és lapozzunk.

Besame Mucho... tényleg azt gondoltam, hogy nem szeretem, de ma mégis... :)
Caruso... szép volt na...

Aztán jött az, amitől majdnem a szék alá estem és el sem tudtam dönteni, hogy csukott szemmel álmodjak tovább vagy nagyon nézzem, közben meg folyt a könnyem le már a nyakamba... 😅🫶🙏 SOHA nem mertem volna gondolni, hogy ezt a dalt Petitől valaha is hallani fogom... Bocelli nagy dala, még ő maga se énekli túl sokszor szerintem... egy duett... na ki találja ki? Nagyoon nagy kedvencem, csak egyszer sosem tudtam hallgatni, mindig beragadt: Vivo per lei... 
2016-ban kétszer is linkeltem, jót vigyorogtam magamon, hogy mit írtam hozzá... ;) 
Szóval ma este Peti és Móni elénekelte, de még hogy... egy áradó gyönyör volt az egész, borzongás, káprázat... ❤️🙏azon már nem igazán lepődöm meg, hogy Peti ha összeszedi magát, nagy gazember, nagyon sok új dalt tud tanulni és mindent kigyúr... ma angolul, magyarul, olaszul énekelt és spanyolul is, igaz, hogy abban éreztem egy kis kecskeméti akcentust... de imádnivaló volt az egész... ;) És ugyan izgult, ideges volt, de gyönyörűen hangjánál volt, lelkénél is, mosolygott, nevetett és meg egyre többet bőgtem, ahogy mentünk előre... pedig 80 perces koncertről beszélünk.
Azt már itt elmondom, hogy ez a zenekar megint elvarázsolt, oltári profik! 👏

Próbálok továbbhaladni, de kicsit nehéz, mert megint leragadtam a Vivo per lei-nél (Érte élek) https://lyricstranslate.com/hu/vivo-lei-%C3%A9rte-%C3%A9lek.html Szédületes volt, még mindig alig hiszem el, hogy ez tényleg megtörtént ma este.
Az egyik legdöbbenetesebb az volt egész este, hogy papírformailag Peti azért nem a Bocelli-féle tenor hang... én nem is tudom, hogy csinálta ezt... saját maga is elmondta, hogy sosem gondolta, hogy fogja ezeket a dalokat énekelni, amikor gyerekként focizott és sok Bocellit hallgatott (közben beugrott Roli a 200 első randiból, aki nem egyszer elmondja, hogy attól, hogy sportoló még szeretheti a komoly zenét... :) )

Na de tovább:
Utána Móni jött egy pokoli nehéz dallal, de olyan gyönyörű volt, hogy szerintem nagyon hűha! Csodálatos volt. 3x kezdte el, nagyon becsültem ezért, mert szerintem senki nem jött volna rá, hogy mi van, de ez a nő 2x leállította a zenekart, őszinte volt és olyan hangot szedett ki magából, hogy Úristen!! Már majdnem azt hittem, hogy megrendezték a sok újrakezdést. :)
Most kikerestem, Yo Soy Maria (Astor Piazzolla-tól), itt van egy verzió, ez a nő mélyebben énekli itt, de a dalt érdemes meghallgatni, hogy ha valahol még találkoztok vele, ámuljatok, mert érdemes. Ismerős volt, úgyhogy szerintem F. M-től egy gálán már hallottam: https://www.youtube.com/watch? v=HRFEUCBoqSI ... tudjátok, ki kellene még hozzá... A csellós...

Canto Della Terra (Föld dala), ez is egy duett, hát szent ég, Peti hogy tolta, Jézus... nem is tudom, mikor tanult meg ennyi dalt ennyi nyelven, ennél azért ő lustább... ;) 
Móninak ez egy nagyjából összerakott és kipróbált estje, az kiderült, hogy ő kérte föl Petit, ezért én magam is hálás leszek örökre...  OK, hogy a szöveg ment a dobozban, de azért ez hangban be kell tenni a torokba, hogy Berni tudjon sírni ott a vattacukors szabad ég alatt a billegő széken...

... aztán Grande, grande, grande... most esett le, hogy miért volt ismerős: https://www.youtube.com/watch?v=voKPrKtVmco
Utána a zenekarral jött a Libertango, nagyon jó volt, nem volt az a kínos érzés, hogy valahogy ki kell bírni, amíg az énekes átöltözik. :)   

utána jött Peti a Maria-val (West Side Story), hát jajj

Aztán jött néhány nagy sírás... Móni jött a Somewhere című dallal, amit Vadász Zsoltinak énekelt... döbbenet, hogy csak egy hete ment át az angyalokhoz... kért egy perc csöndet, összekapaszkodást, én szorosan behunytam a szemem és szorítottam magamat és utána nem lehetett nem bőgni ezen a dalon... ez is beugrott, hogy ismerem, csak tényleg annyira szívszaggató, hogy belehalni: https://www.youtube.com/watch?v=cAu3a7CMA84 Nem ugrik be, hogy kitől hallhattam, mert tuti nem Streisand-tól, lehet, hogy Lillától vagy Dóritól régi Mesten (?).
Kész voltam, olyan fájdalom ömlött a dalból, hogy tényleg nem is tudom, szerencsétlen hogy tudta elénekelni ott...
Aztán jött a Prayer, Petivel duettben, hát na... és hogy még egy zsebkendőt elő kelljen vennem.

Utána Mónitól a Mindig az a perc... ez is de szép volt... Végig tudtam, hogy ismerem, de nem tudtam se hanghoz, se jó szövegíróhoz kötni... Most megnéztem, Fényes Szabolcs zeneszerző és Mihály István dala, eredetileg Karády Katalin énekelte egy filmben. https://www.youtube.com/watch?v=EUgFffwU3rc
Valószínűleg mi már Cserhátitól ismertük meg.

Itt már eljutottam arra a szintre, hogy nem is tudtam abbahagyni a bőgést... Peti jött a You raise me up-pal, de olyan szépen, hogy Jesszus... nagyon puhán, lágyan kezdte és mi lett a vége... pf...

Újabb duett, és újabb Bocelli dal: Quizas Quizas Quizas
na itt érdemes figyelni: a zongoránál azt hiszem, hogy David Foster, Josh Groban-nel is sokat van/volt, na de a hegedűs lányt, ugye felismeritek? :) ez itt 2012-es felvétel ugyan, de nemrég csinálta végig Hauser-rel az USA-turnét: Caroline Campbell. https://www.youtube.com/watch?v=MtfTU7TJZbY
Mai verziókat nem tudok linkelni, de remélem, hogy majd igen, az eredetieket azért linkeltem be, hogy azért érezzétek, milyen igényes koncert volt!

Nagyon mentünk itt már a vége felé, jött egy elolvadós dal, ezt végig vigyorogtam a könnyeim keresztül, annyira aranyosak és cukik voltak, nem tudok rá jobb szót. Érdekes volt látni Petit így A dívával, aki végig annyira partner volt, hogy elképesztő: Amigos Para Siempre (Barátok mindörökké)
https://www.youtube.com/watch?v=OmUS9vu-O1s - ezt tényleg nézzétek meg, a '92-es barcelonai olimpia megnyitóján énekelte Sarah Brigthman és Jose Carreras... Ezt is sokat hallottam, de nem tudnám megmondani, lehet, hogy pont tőlük (?), de igazából lényegtelen is.

A végén a Sway jött, amit igazából nem szoktam szeretni, Hauser-től se, de a végére mégis mindig billegek meg dünnyögök magamban, aztán a fináléra már bekapcsolom a zseblámpát, komolyan, tök gáz vagyok. 🙈😅
Na és nézzünk ebből is egy klasszikus verziót a nagy 'öregektől': https://www.youtube.com/watch?v=jx0llzSntd8 (Frank Sinatra, Dean Martin & Sammy Davis)

Örökre emlékezés este végtelen hálával. 🙏❤️