Zokniklub (1)

A mai hóka-móka 18.00-20.00-ig...


Miről is van szó?

Csatlakozva a Lana Grossa fonalgyár kezdeményezéséhez október nálunk is a zoknikötés és az emlőrák elleni védekezés jegyében fog telni. Tarts velünk októberben, kössünk zoknit, és támogassuk együtt a Magyarországi Szívpárna Programot!

Október a mellrák elleni küzdelem hónapja. Rosszindulatú emlődaganat következtében évente több mint 2000 nő hal meg Magyarországon, miközben az időben felismert betegség esetén nagy a gyógyulás esélye. Magyarországon a 45-65 év közötti nőket két évente, névre szóló meghívóval hívják el mammográfiás szűrésre, melynek a megjelenési aránya sajnos 30% alatt van. Az emlőszűréssel a korai, a még kifejlődőben lévő emlőrák mielőbbi felismerése és kezelése életmentő lehet. Menj el a szűrésre, beszélj róla nőtársaidnak munkahelyeden, családodban, baráti körödben!

Az 1001fonal ZOKtóber program a következőkből fog állni:
1001fonal Zokniklub

Támogatjuk a Szívpárna Programot
Vegyél bármilyen Lana Grossa, Malabrigo vagy Schoppel zoknifonalat, és minden megvásárolt gombolyag árából 200 forintot a Szívpárna Program számára egy üvegbe dobunk, hogy a hónap végén gyönyörű pamutvásznakat vásárolhassunk nekik.

Hallottál már róla, hogy mi az a szívpárna? Egy szív alakú párna, melyet a világ számos országában önkéntesek varrnak és ajándékoznak az emlőrákkal műtött pácienseknek, hogy a műtött oldalon a hónalj alá téve csökkentse a fájdalmat és feszülést.

Varrjunk együtt szívpárnát, és beszélgessünk! Októberben eljön hozzánk Dr. Seres Leila  a Szívpárna Program vezetője, és Dr. Kenessey Andrea, aki a Mellrákfórum Önsegítő csoportot vezeti. 

Támogatjuk a rákkutatást
Ha vásárolsz Lana Grossa Socktober zoknifonalat, a fonalgyártó gombolyagonként 50 euro centtel egy nemzetközi emlődaganat kutatást támogat, te pedig köthetsz egy szuperpink zoknit, mert ez a szín világszerte a hónap színe, rózsaszín szalagot hordanak nők ezrei, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a mellrák nem szégyen, gyógyítható és a nőiesség nem vész el a megváltozott testképpel sem.

Meséld el a történetedet

Rögtön lecsaptam rá, amikor meghirdették, mert:

1. fontos

2. jópofa kezdeményezés

3. már rég ki akartam próbálni a kedvenc fonalas boltom (=fonalmennyország) horgolós-kötős klubjait

4. egyedül biztos nem álltam volna neki zoknit kötni! (és ha sikerül, tudom, hogy ki örülne ilyen zokninak - nem blogolvasó! - nem kell aggódni  :)

5. miért is ne? :)

Tegnap este aztán már perben voltam magammal, hogy már megint minek terhelem az estéket, meg különben is, biztos megint venni fogok fonalat... 🙈🧶♥️🥳 meg már elfelejtettem a kötést és hétvégén meg elfelejtettem a gyakorlást... így aztán, hogy gyakoroljam (két tűvel - a horgolás egy tűs, a zoknikötés viszont 5!) a szemfelszedést, nekiálltam egy sapinak, meg néztem a tanulós videót, hogy is kell elkezdeni (aztán utána már tényleg a kezemben volt), meg hogy van a szaporítás, fogyasztás - bele is aludtam persze... :) utána szidtam magam, hogy csak nem fogok szorongani már egy kötőklub előtt is!!! :)

Na, szóval így vártam a ma esti kezdést. :)

Kicsit korábban érkeztem, mert a következő sapkához másik kötőtűt akartam 😅, meg még fizetni kellett a tanfolyamot, stb... és csak ájuldoztam és simogattam a fonalakat... 🙈♥️🙏 még a sütis pultok előtt sem vagyok ennyire rosszul... komolyan, csak jajjgattam 🤭🤩

(Eredetileg máshova voltam regisztrálva, de aztán közbejött SPetinek egy előadása, így inkább odébb taszigáltam a kötőklubot, mondom, hogy nem vagyok százas...) ami fonalat itt láttok, az a bolti készletnek kb. az egy negyede...

Ma csak 4-en voltunk + a kötőmágusJudit, mert ketten lemondták, de a többi már mind visszatérő volt és hát én nagyon kispályás voltam közöttük... 😅 kispályás=még nem kötöttem a fél boltból valamit... 😀 😉🙃 (igaz, hogy én az anyagos és a hobby boltban is durván nyomom)...  na,  de nagyon élveztem, nagyon hamar felengedtem, pedig kicsit fura társaság, tök más korosztályokból... de azt hiszem, hogy ez a kézműves társaság mind egy kicsit nem százas... 🫠🤭 ahogy minden, aki vagy ami kicsit is bármilyen művészethez kapcsolódik... 🙏🤩

Elképzelni nem tudtam, hogy lesz ebből zokni...

Sokadik körben esett le, hogy nem is  négy, hanem öt tűvel bűvészkedem... :)

Két óra folyamatos kötés eredménye...:


Házi feladat: eljutni a sarkáig... lehetőleg mindkettőig... 😅😀 ja,a jövő szerdáig...és addig (illetve hétfőre) ugye a táska cipzárt is ki kell javítani...
Ráadásul az egyik Fb-csoportban közös mellényhorgolás is indult ma és marhára tetszik... 
Ahhoz is jöttek ötletek, hogy ki hogy világítja be a kötős helyét, hogy lásson is az éjszakai kötés alatt... hát, nagyon hangulatos a kis kuckóm, de kell vegyek (még) egy lámpát... 🙈