Ficuska

Sokszor írtam már arról, hogy az új irodát a növényeim nem annyira bírják. Sokat hazamenekítettem, mindenki egyre jobban érzi magát. 
Ezt a ficuskát sokára vittem haza, mert ő tényleg erősebb szimbólum volt mindennél. November végén lesz 5 éve, hogy mindig minden belső költözésnél vittem magammal és az asztalom szélén ült. (November végén lesz öt éve, hogy a köz szolgálatába álltam, akkor vette ma növényt, hogy legye valami, ami tényleg az enyém - közben ugye a nagynénémnél laktak gyakorlatilag bőröndből, tehát kellett valami, ami... .) Úgy tűnt, hogy mindent kibír(t). Amikor nyár végén már teljesen besárgult (1. kép) és ledobálta a leveleit, hazavittem, Kicsit ugyan úgy tűnt, hogy erőre kap, de nem nagyon bírta. Ekkor sokféle kertészeti oldalon olvasgattam és végül megfogadtam egy tanácsot. Lenyírtam teljesen az öregebb, kopaszabb ágait (2. kép). A frissítés és szeretgetés kezdi megtenni a hatását közel két hónap alatt, jönnek a friss, zsenge levélkék (3. kép).