Az a sápadt hold

Ma este ahogy baktattam haza egy újabb idegbeteg hangos munkahelyi nap után, amit még követett egy dögönyözős gyógytorna is, a metróból kijőve elámultam az égbolton. Sajnos a kép közel sem adja vissza az élményt, de ahogy felnéztem csak az jutott eszembe, milyen sápadt ez a hold...


Aztán ez persze hozott egy dalszöveget, legalábbis egy dal szövegének az elejét, és millió emléket, íme: 


Mennyit hallgattam egykor a többivel együtt és a sok szép és jó (meg sírós) koncertélmény nagy kár lett volna, ha kimarad. Adagiot hallgatni több okból is nem szoktam, vagy esetleg hullámokban. Nem szépen lett vége, vagy nem is lett igazából vége, nekem Sanyi hangja nagyon hiányzik. És mivel már sosem lesz az a hang a régi, könnyebb nem hallgatni (egyáltalán semmiben), mint hallgatni és azon jajveszékelni, hogy ... persze vannak időszakok, amikor már nem tudom kizárni és akkor csapok egy vad dvd-s, youtube-os szeánszot és újra meg újra sajnálkozom - nem csak és nem pont az Adagio hiánya miatt. Akkori időkből sajnos nincs blog, de nagyon sok nagyon szép élmény, emlék lenne ott. ... mert így volt szép minden..." Persze Zsoltit még most is jó hallgatni, sőt, ahogy Balczó Peti is nagyon sokat játszik és nem is kis kórista szerepeket.
Ez is egy rossz felvétel egyébként, amikor még volt Napkelte a tévében és Lakat T. Károly gyakran meghívta őket, valaki felvette videón és digitalizálta és feltöltötte. Azért ilyen, amilyen, de legalább van. Akkor még annyi helyre mentek, hogy reggel idegbeteg módon még be kellett állítani a vidót, hogy felvegye az interjút, a 3 percet a Reggeliben, stb. :) Aztán este visszanéztük. Ahogy ezt így leírom magam is alig hiszem el, hogy még csináltam ilyet. És vajon hova lettek a videó kazettáim...? Valamelyik költözésnél annyi lett nekik, nyilván. Szóval az Adagio archívum az így lett, a koncertes kalózfelvételek hogy vannak, azt már le sem írom... 
Óh, ha lett volna egy legalább fele ennyire okos telefonom...
... persze megint elcsábultam, egyet még meghallgattam (igaz, hogy háromszor), de ezt még mindig nagyon szeretem, pedig ez is milyen egy felvétel: #a szerelem megöl majd