Jekyll és Hyde (2)

Előre szólok, ez egy fura (furán érdekes) hét lesz. :) Kicsit egysíkúnak is mondhatnám, de ez persze nem igaz. 😉 Mindenesetre aki nem bírja a musical-t és az ömlengést, az szombatig ne olvasson blogot. :) 🤭

A ma esti előadásra volt meg legelőször jegyem, bérletes előadás formájában. Először úgy volt, hogy SP lesz, aztán Dolhai Attila, majd végül tegnapi keverés hatására Zsoltié lett. :)


Talán látszik a színlap, nem szeretem ezt a tévés megoldást, ritkán lehet jól lefényképezni, újabban meg fura - sejtelmes - fények vannak a színházi folyosón, és az 'ásítozók' pont úgy tudnak sátrat verni a kijelző előtt, hogy más már lehetőleg ne férjen oda, így nehéz jó fotót készíteni.
Zsoci ma máshogy volt hatásos. Az már most látszik, hogy mennyivel otthonosabb a mozgása, egyre természetesebb, a torkában sokkal erősebben állnak a dalok. Elképesztő. Mindig érdekes, hogy ugyanaz az ember, ugyanazt a szerepet mennyire nem tudja kétszer ugyanúgy csinálni. Mindig elmondják, hogy az energiák oda-vissza hatnak, hogy kinek milyen napja-kedve van (színészre és nézőre is értendő) nagyon meghatározó. Én még hiszek a mindig - vagy általában - változó közvetlen partnerekben. A kémiában. Az összeszokottságban. Mindig más a hatásosabb.  Meglepő módon most a 3-as szereposztás már rögtön az elején nagyon keveredik. A szerelmek is. Mármint a szerelmi partnerek (színészek). Ma a Hyde-os részek sokkal keményebbek voltak, ma az az énje volt erősebb. Dermesztő volt.  Sok elemzést megérne Lucy karaktere is egyébként, nem egyszerű ami vele történik...
Zsolti múltkori két szerelmét Polyák Lilla (Lucy) és Széles Flóra (Emma) játszotta. Naagyon más volt, mint ma Nádasi Veronikával (Lucy) és Fekete-Kovács Veronikával (Emma). Ez utóbbi nagyon jó volt múltkor Dorian-ben, de ma nem hittem el neki, hogy megmentené, kitartana majd Jekyll mellett. Kevés volt szegény. ... hogy Vágó Bernadett miért nem kapta meg ezt a szerepet, az nagy talány nekem...Verocska viszont megbűvölte Zsoltit már a fogadóban, elképesztő volt. Egészen más volt ma az Ördögi tánc is például, Lucy haláláról nem is beszélve, szent ég.
Ma MÁZS volt az ügyvéd-barát és csapnivaló volt. Szerintem még nem emésztette meg, hogy nem övé a címszerep. Biztos vagyok benne. Egy észrevehetetlen, de agresszív ügyvéd volt, és bár üvöltötte minden alkalommal a barát szót, nagyon nem volt az. Nagyon nem tetszett. Elrontotta a nagy kvartett-et is, csak az ő vonyítását lehetett hallani, pedig az egy nagyon szép dal.
Pálfalvy Attila nagyon jó volt és Dzsoni ma is. A többieket nem említeném, viszont nagyon zavaró, hogy Péter Richárd a kutyájával pózol, szerintem az a kutya oda tök felesleges.
Érdekes közönség volt - már rájöttem, hogy a bérletesnél ez gyakran van így - újabban divat kijárni előadás alatt a mosdóba, divat nem tapsolni és dumálni előadás alatt. Hihetetlen. A végére azért lett egy fél állótaps és nagy tapsolások (Verocska két dala is gyakorlatilag vastapsba fulladt...), de kicsit álmos hétfő volt.
Szóval ilyen volt a második előadásom ebből a darabból. Ilyenkor már picit nehezebb, mert ugye az első nagy élmény ilyenkor már nem úgy ismétlődik, itt már több mindent kiszúrok, jobban megnézem, jobban megértem, stb.  Érdekes folyamat. :) De ez kicsit állítólag a színészben is lejátszódik, a bemutató nagy kisülés, aztán kb 10 előadás után már jobban az automatizmusok. Mik vannak. :) Ezt Lilla juttatta ma eszembe, de már máskor is hallottam, és van benne valami.
Köszönöm ezt a mait is, Zsolti! JÓ látni, hogy most mennyire máshogy hajolsz meg a végén, milyen ahogy a végén bejössz, milyen őszinte elismeréssel tapsolsz meg mindenkit és közben majd'szétvet a büszkeség, hogy ugyan mi/én közel húsz éve tudom, hogy mi van a torkodban, hogy tehetséges is vagy, de amit ezzel a szereppel (és magaddal) művelsz itt, még engem is megleptél és meglepsz minden körben. Bravo! 👏🎭🙏🤞🤗😍🙏💝

A színház előtt csodás tulipánok szeretnének már teljesen virágba borulni:

Feltette a színház a Sajtótájékoztatót, de értelmesen (vagy jogi ez-az miatt?) a dalokat szinte kivágták... de attól még érdemes meghallgatni, megnézni: https://www.youtube.com/watch?v=9w719EcVuNs&t=12s
Ahogy egyébként ezt újra nézem és megint hallgatom Dolhai Attila bizonytalankodását, felmerül bennem, hogy szerintem talán nem teljesen tudott ő elkészülni ezzel a szereppel, ezért is volt eddig csak a premier és talán még egy előadás és majd hétvégén lesz még 2... Premier előtti héten Erdélyben volt turnén, párhuzamosan már készült Az ég tartja a földet c. musicalra... Mert attól, hogy pénteken premier lesz, ma még simán játszhatott volna. Na nem baj, én nem jártam rosszul, de akik direkt rá vettek mára jegyet, nekik ez rosszabb lehetett, voltam hasonló helyzetben, nem egyszerű... 
Néha irigylem 'normálisékat', akik csak vesznek lazán jegyet, nekik mindegy, hogy ki van kiírva előre, szünetben kisilabizálják a színlapról, hogy ki kivel van és végül majd hazamennek. Nem 'remegnek' napokkal előadás előtt, hogy csak változás ne legyen... :) bezzeg én/mi... 😆🙈😅

És egy lendületes, igazi 'Zsoltis' beszélgetés az 57. perctől: https://mediaklikk.hu/video/csalad-barat-2022-04-04-i-adas/?fbclid=IwAR3X5k46jfZjBfDkrys7P6RtnFat51yVUPUcorPG6MZistHYyKe4l7v2gJo