Valami népi

Óh, hát el sem hiszem, hogy összejött a nagy 'találkozás'! :)

Már oly régóta kíváncsi vagyok/voltam az élő Grecsóra. Nem podcast-ban, nem olvasva, nem interjúban, nem tv-ben, hanem élőben. Ha messziről is. Már annyira akartam és annyiszor nem jött össze, hogy már magam is alig hittem el, hogy tényleg nem 'találkoztunk' még? Az első alkalommal vakbelem lett. Másodszor beütött a Covid és elmaradt az előadás. Harmadszor az online valaminek nem volt hangja. De ma eljött a MI napunk, 3 a magyar igazság meg egy a ráadás alapon. :) Köszönöm Zénének, hogy eljött velem és még a színházas retiküljéből is kiemelt nemes egyszerűséggel 2 sütit is, amit még délután sütött. Hát nem őrület? :) 
Decemberben az ebéd fölött fásultan görgettem a face-falat amikor kiböktem, hogy jön az új könyv, normális helyen (Radnóti Színház) lesz a bemutató és lehet jegyet venni és (még) kapni is. Gyorsan cselekedtünk. 
Nagyon fölzaklatott a ma esti jó másfél óra, de jó értelemben. Amikor őt hallom A vidékről beszélni/írni, a tájszólásról, ami mindig veleünk marad, maximum nem mindenki hallja vagy érti...; hogy milyen amikor HAZAmész... a szívemből szól... én így sosem tudnám megfogalmazni ezeket, de nagyon érzem. A legmélyebb bensőmből írja ezeket. Nekem is el kellett mennem először 50 km-re, aztán 190-re, majd 1910 km-re, hogy kilássak... és hogy majd vissza is akarjak menni. Pedig sok minden megváltozott és nem feltétlenül jó irányba.
Szeretem ahogy nem sztárkodik, ahogy zavarban van és ahogy hálás azért, mert valaki kíváncsi arra, hogy mit ír vagy mit mond. Szerintem kortársak közül, hiteles vidéki lélekkel ezt más nem tudja így. 
Több kötetnyi grecsósággal vagyok lemaradva, mert veszekednek itthon, hogy melyik jöjjön le először a polcról... Nos, a mai még fel sem kerül(t)... :)

Olvasott fel két részletet, az egyik nagyon szívbemarkoló volt rögtön, a másik meg elgondolkoztató. Aztán annyit volt szó Móriczról, hogy hozzá is kedvet kaptam.
Sorakoznak a megnézendő videók között a vele készült interjúk (nem Móricz-zal! :) ), épp egy legfrissebb is, meg egy négy évvel korábbi is. Ha sorra kerülnek, mutatom őket.

Hálás vagyok nagyon, hogy ma ott lehettem 🙏 nagyon sok jó gondolatot, mondatot kaptam... elég ha csak arra gondolok, amit pl a telepátiáról mondott, illetve annak hiányáról vagy lehetetlenségéről...