"Pendragon szólít"

"... már csak egy perc, egy karnyújtás, érzem, remegek..."

Előre szólok: ömlengés jön. 
Először is, hogy jobban lehessen érteni, miről van szó, csak hangulatában:
Kovács Adriántól már korábban is lehetett egy-egy gyöngyszemet hallani, és Galambos Attila is már sokszor bizonyított, de amit itt ketten összeraktak, az grandiózus. Az első másodperctől a tapsrend utolsó taktusáig. Nem tudok mást mondani. G. A. honlapját már egyszer mutattam, most is megteszem, íme a Pendragon-szövegek: https://www.galambosattila.hu/a-pendragon-legenda/ Adrián zenéje olyan fantasztikus, itt-ott már felfedezhetők a visszatérő dallamok is, hogy akárhányszor meghallgatnám, csak úgy önmagában is, és ez a fiú még csak 30 éves - és a héten még lesz vele egy találkozásom. ;)

Az első leütéstől, az első hangtól végem volt. Nagyon régen nem éreztem ilyet új darabnál, vagyis újonnan látott darabnál. Szent ég! Azt a régi 'tüzet', energiát, lendületet éreztem (mindenkin és főleg magamban!), ami engem elkapott lassan már húsz éve ebben a színházban. Hazáig dudorásztam és már a metrópótlón azt nézegettem, mikor lehetne újra megnézni... - ilyet se nagyon csináltam mostanában. Persze nincs rá jegy, egyrészt mert kicsi helyen játszák, másrészt aki szerintem egyszer látja, az így jár...
Honnan is kezdjem?! Talán ott, hogy életemben először 7.00-kor rongyoltam be a színház ajtaján... Gyors lázmérés (jó, hogy pulzust nem mér :) ) és gyorsan lecsaptam a kabátomat a ruhatárban, kerestem egy 200-ast és elpihegtem, hogy van-e idő mosdóra- persze nem volt (a Covid óta főleg minimálisra szorítom a mosdózásokat, most persze muszáj volt szünetig kihúzni)... már ültem és eltelt 3 másodperc, amikor rájöttem, hogy nem fotóztam színlapot, nem szereztem be a kötelező szórólapot, stb. stb...  de hogy miért késtem el?! A metrópótló és az eső miatt... Teljesen bedugult befelé a város, egy óra alatt jutottam el a színházig (kb 40 perc a reális még pótlóval is)... Az eső legalább épp akkor nem esett. De azt az őrült vágtát, amit levágtam... A színház előtt még félájultam konstatáltam, hogy Szilveszter épp ott cigizik többekkel (tehát gondoltam, még annyira nem késtem el... - de amúgy ejnye meg a bejnye...!)
És persze mikor üljön az ember lánya a falnál, bent... - ha nem akkor, amikor elkésik. :) Hogy szoktam fújtatni ilyenkor a delikvensekre... ;) Itt jegyzem meg, hogy KIT-ban a 7. sorba kell ülni, mert ott van egy dobogós emelkedő, csodásan lehet látni (mindent is!)
Lássuk a mai csodálatos este szereposztását:

(kifelé fotóztam már kabáttal a kezemben)

Menjünk sorban, hogy igazságos legyek... :)
KisKero: Az Ördögölő Józsiásban láttam ennyire jól játszani. Sokszor szokott tetszeni játékra, mert tényleg azt gondolom, hogy az összes szarjankósága ellenére ő tényleg tehetséges és ha a beszéde tisztább lenne, oltári jó lehetne teljes körűen. Énekelni is tud, táncolni és játszani is. De csak arra lehet gondolni, hogy a színpadon épp miben van. Minden mástól el kell vonatkoztatni a nevétől kezdve mindenig 7-10-ig. Ma nagyon-nagyon jó volt! Eltalálta ez a szerep, az van. Oltári nagyokat énekelt, táncolni persze mindig tud(ott), na, szóval jó volt. (Van egy különösen jó poén, amihez nem árt némi családismeret: épp arról van szó, hogy Bátky az alacsonysága miatt segítséget kér: Mindenki akkora ugye, amit örökölt... :)
Ez az egyik dala - csak ez van fent rendesen és nem utcai verzióban -  a szilveszteri stream gálára vették fel a nagyszínpadon, ettől kicsit más, de azért egész jól adja: #Dönteni kell
Szilveszter: Ah, a karanténba beleőszült és hát nagyobb kabátot is kellett neki varrni... Nagyon szeretném Gyurcit is látni ebben a szerepben, de Szilveszternek mindig lehet bármilyen tök más váltója akár egy hang, akár nem, ő mindig nagyon tudja hozni az ilyen félőrült szerepeket... Ezt is. Nagyon. Már a Szépségben sem értettem, hogy ezzel (ennyi) a hanggal hogy tud mégis kiénekelni olyan dalokat, amelyek után Zsocinak is majdnem új tüdő kell, de valahogy máshogy oldja meg. Nyilván itt sem lehetne összemérni a nagy dalait Gyurci előadásával, de nem volt ma hiányérzetem. Szeretem a tehetségét a lelkének a kuszaságát. És Lord Owen-nek nagyon jó dalokat írtak, hú, nem is egyet! Egyébként nyilvánvaló, hogy hangban ez Gyurcira íródott, kétség nem fér hozzá.
Kata szegény... hát, nem kellett volna annyi tortát süssön Ádinak... Igyekszem nem gonosz lenni... Játékra OK volt, bírom Katyust, de vannak dalok, amiket bizony nem tud elénekelni, főleg azokat nem, ahol váltani kell mély és magasabb hangok között (vagy mondjam azt, hogy van azért olyan, amit el tud énekelni, de a többséget nem...). A váltást annyira csúnyán próbálja megugrani, hogy jajj... és valószínűleg minél jobban akarja, annál inkább nem megy... Ma is ez volt, és hát bizony a jelmezein kellett volna változtatni... Azt sem értem, hogy ha egyszer élő magyar zeneszerző van, kicsit miért nem variáltak bele a dalokba, vagy ő miért nem gyúrta ki jobban... Füredi Niki a váltója, hát ég és föld lehet a kettő... Szeretném hallani.
Pesák Ádám: Várom még, hogy ez a fiú kapjon egy szép nagy főszerepet, amiben végre nem lúzer és nyomoronc. Ügyes és jó érces hangja van, színpadképes is, kíváncsi vagyok rá a jövőben.
Kardffy Aysa: Szerintem új beálló lehetett, mert nagyon tapsolták és volt is miért... Ellenvéleménnyel voltam vele szemben is, mert ugye... De meg kell kövessem, mert nagyon fürdött ebben a szerepben, nagyon jól állt neki. És hát na... amikor valaki az élete párja is, azért ott mások az érzelmek, összepislogások is. :) Egész más. Nagyon jól szóltak együtt, nagyon jól játszottak, jó volt rájuk nézni. Komolyan. Minden magánéleti visszhang nélkül.
Petike... Óh... hát na... igazi szemétláda volt, ajj micsoda hanggal, hogy másról már ne is írjak... ;) Sok vetkőző színészt láttam már a színpadon... De ez már kegyetlenség, hogy épp kiénekli a tüdejét és a nézőtér kb 90 %-a mással van néha elfoglalva... ma szinte hallottam a morajlást, ami a női lelkekből kitört. :) Már meg is sajnáltam... :)) De ez csak egy dalnál volt, végig nagyon jól játszott, csodás hangja van - ha egyszer Árpit fognám ki helyette az nagy fájdalom lenne. A szünetben mondtam egy ismerősnek, hogy az a baj, ha valamiben látja az ember Petit, sajnos nem igazán lehet a váltókat elfogadni, kizárólagossá tesz mindent... Pár éve ilyet nem mondtam volna... ;) Szerintem ő is változott kicsit, de hűen tartja a saját egyéniségét. A KIT előnye, hogy az egész talán 10-12 sor és nagyon jól látni a szemvillanásokat, pici gesztusokat is, nagy élmény volt. Az egyik jelenetben gyakorlatilag szótlan és csak átmegy a nézőtéren és leül a lépcső aljára, de azt is olyan beszédesen csinálta, nem lehetett nem észrevenni a félhomályban. (Dorian Gray-t szeretném a következő szerepének.)
Az utolsó két karaktert nem elemzem, sokkal inkább még a tánckart és a karzaton elrejtett kórust. Óh, micsoda hangok! Tök jó koreográfia, gyönyörű jelmezek, ötletes díszlet, csodás fények, jól kihasznált terek (még a nézőtéri folyosón is folyton történt valami)! Az a pici színpad milyen jól volt kihasználva, varázslat egymagában!
A párosokhoz azt is elmondom, hogy Katán és Szilveszteren is nagyon szépen érződik, hogy régi nagy páros, rengeteget játszottak együtt az elmúlt években. Ezt nem lehet nem észrevenni.
Az egyik nagy duettet - talán a legszebb - megmutatom ebben a verzióban, itt még Kata is jobb szegény, mint ma (az előttem ülő nagyon nem tudta elviselni, a fülét is befogta, már sajnáltam szegény Janzát): #Jöjj hát, hűvös éj - A duettekben valahogy egyébként a férfihangok elvitték (megmentették), de a szólókban nagyon küzdött szegény.
Néhány kép, de nem annyira adják vissza:
És még egy klassz dolog, volt egy ilyen Teátrum műsorka - az egyik tök jó ötlet volt a karantén alatt - nagyon jó most így megnézni: #Teátrum - itt eléggé kiderül, hogy melyek az igazi hangok... és szeretem az ilyen karakterboncolgatásokat, igaz, hogy itt úgy tűnik, mintha senki nem tudná, mit is csinál igazából a színpadon, pedig dehogy nem! :)
Egyébként fura közönség volt, közben kevésnek éreztem a tapsot, alig-alig volt huhogás, bezzeg a végén! :) Szerintem ma sokan Szerb Antal miatt jöttek és nem a musicalség miatt. Örülök, hogy sikerült eljutni, a bemutató környékén nem lehetett jegyet kapni, utána meg ugye Covid...