csütörtök - a remény napja

 Reggel nehezen találtam öltözetet magamnak, végül megakadt a halványlila ruhámon a szemem és eszembe jutott, hát persze, hiszen a remény napja van, a lila pedig a remény színe. Ennek tudatában vagyok ma ezzel egy.

A villamos egy konvoj mellett haladt el és a könnyem is kicsordult, mert katonai rendészet, mentők, rendőrök kísérték a Hungexpo-ra tartó egyházi résztvevőket. (Rengeteg bíboros, egyházi vezető van jelen a kongresszuson, és a mai világban nézve nagyon veszélyes egy ilyen vallási rendezvény... tegnap is ezt éreztem a saját bőrömön keresztül is - sajnos.)

A Laudes nagyon szép volt, nagyon megérintett, eltalált. Ezt kell szem előtt tartanom.

Az első előadó a nigériai bíboros. Nagyon erős előadás. (Itt jut eszembe, hogy leírjam, hogy mindig lenyűgöznek a szinkrontolmácsok, most is ezt érzem. Egytől eltekintve egész héten csodálatosan dolgoztak, szépen, érthetően adják vissza az elmondottakat, pedig könnyen elveszhetne a karizma. Vannak persze előre leírt előadások és akkor érezhetően olvas, de látom/hallom, hogy kell korrigálni.)

Ez a hét nagyon sokat ad, zavar is minden más 'világi' ügy. Amikor gondolkoztam, hogy a szülinapra menjek-e valahova és amikor mát látni lehetett, hogy nem fogok utazni, egyre gyakrabban jutott eszembe, hogy akkor lelkigyakorlat kellene vagy hasonló. Íme, megadatott.

A mai tanúságtevő egy amerikai nő volt, merőben más színt hozott az egész kongresszusra. Az elmúlt napokban többször gondoltam arra, hogy vajon kik állíthatták össze a meghívottakat, mert bizony nagyon üdére, színesre sikerült és tényleg nagyon gazdagító. (Mary Healy, a detroiti Szent Szív Szeminárium egyetemi docense), Tartottam tőle, nem is akartam nagyon hallgatni, de aztán már néznem is muszáj volt (meg nem lehetett vele imádkozni). Szent ég, mekkora dolgokat mondott, mekkora közös imádkozás volt. Egyre jobban sajnálom, hogy nem tudok ott lenni, mekkora ereje lehet egy ilyen nagyon mély, nagy közös imának (közben jelentkeztem a Kossuth téri misére is). Nagyon szépen beszélt a félelemfátyolról, amely a COVID miatt ránk borult.

A stúdióbeszélgetésben éppen arról beszéltek, hogy a bérmálás után milyen sokaknál nem megy tovább a hit tanulása - jó ideje gondolkozom feleleveníteni a rég tanultakat az új infók aláalapozásának, pl egy felnőtt hittan csoporton, ebben most új lökést kaptam.