továbbadás

A szemfülesek már látták korábban ennek a posztnak a vázlatát, most igyekszem megtölteni tartalommal is. :) Dolgos és meleg hét volt ez is, nem maradt sajnos időm korábban megírni és sajnos a piszkozat helyett véletlenül kikerült.

Érdekes módon az egész hétnek lehetne ez a címe vagy egyfajta mottója: továbbadni; mindenesetre nagyon elkísért ez a gondolat, lehet, hogy jobb is, hogy nem osztottam meg rögtön úgy rendesen.

Már nem is tudom, honnan indult, onnan biztosan, hogy egyik reggel, talán kedden a metrópótlón hallgattam vissza a vasárnapi szentbeszédet: #PF_2021. július 25. (15. perctől van a szentbeszéd)

(Annyit ülök reggel a buszon, hogy otthon elérnék Sárvárra :), itt meg lehet végre érdemi dolgokat is hallgatni, 'tömegeket' felköszönteni (egyik napra jutott 2 névnapos egy szülinappal, másnapra két névnapos - és még mennyi embert kifelejtettem sajnos) és jól elkésni is.)

Szóval a szentbeszéd igazából a továbbadásról szólt és volt benne egy példa (30. perctől), aminek az alanyát meggyőződésem, hogy ismerem, mármint hogy tudom, hogy kiről beszélt - konkrétan. Egészen biztos vagyok benne, hogy róla szólt a történet, de ha mégsem, tudok egy ilyen valakit, akire ez passzol(hatot)t. Továbbadni sokféleképpen lehet... Gondoljátok csak végig, ti mit és kinek adtatok-adtok tovább.

Szóval ez volt kedden, majd jött a szerdai magyar óra. Ha belegondolok, az is továbbadás, a magyar nyelvnek a továbbadása rajtam keresztül, talán egész életemben a legnagyobb továbbadásom már jó tíz éve. Épp úgy jött ki, hogy az volt praktikus, hogy néhány hétre szünetet csináljuk és szerencsére előre szólt J, így készítettem gyorsan egy másik 'óratervet', és elengedtem a kis tanítványokat nyári szünetre. :) Itt nem írtam, mert elég volt az aggódás, de Matthew sajnos elkapta a Covid-ot kb két hete az utolsó iskolai kirándulásán (neki ezt adták tovább...). Jövőre másik iskolába megy (11 évesig volt ez, ahova még én szoktattam be), így sajnos zárásul lett neki egy nagyon rossz élményű iskolai ottalvós, többnapos kirándulása (az angol iskola eü-ből megint 'levizsgázott'), kimaradt a ballagásból, osztálybuliból, elköszönésekből és további ereszdelahajamparty-kból. Ő egy partyarc kölyök, tehát neki ez tényleg nagy buli lett volna. Sajnáltam. Emiatt is. Szerencsére egész jól kijött a Covid-ból, jó kedve volt, így tudtunk magyarozni, pont a karantén utolsó napján.

Mutatom, mivel készültem, kicsit hasonlón tavaly is dolgoztunk, mert nem tudom feladni, hogy adjak nekik ötleteket a nyomkodáson túl és hogy még most kapják el, hogy becsüljék meg a kb hat hét nyáriszünetet (július 20-ig járnak iskolába), mert felnőttként ez nagyon hiányzik majd - ezt persze nem mondtam el :) , de azért ötletelek. Nagyon jól mentek a dolgok, Alexnak vannak érett(ebb) tervei (is), a kicsinek mondjuk úgy, hogy sajátos nyári szünet értelmezése van. :) Csalódást nem okozott, ez tény. :)

Arra gondoltam, hogy az ő 'házi feladatukat' nektek is mutatom, ha van kedvetek játszani. Akár megosztósan, akár csak magatoknak megírni ezt a maximum tíz pontot. Aki szeretné, el is küldheti nekem (meg is oszthatom, ha szeretné, ha nem, persze az sem gond, maradhat privátban is), de szerintem nem baj, ha magunknak is írunk rövidebb távú célokat is, még akkor is, ha igazából nincs nyár szünetünk, csak valamennyi szabadságunk és sajnos a pandémia is korlátoz sok mindent. Augusztus végén aztán elő kell venni és megnézni, hogy mi teljesült, ha közben nem is ellenőrizgetjük. Íme, lehet ezt is használni, vagy csak úgy simán is lehet; lehet színezni, gépelni, írni, rajzolni - bármit.

* katt a képre és akkor elvileg lementhető és jobban látható, azért van angolul, mert egyrészt így találni a legjobb anyagokat, másrészt nekik nem baj, ha a feladatot angolul tudják olvasni

Ez volt a szerdai továbbadás, majd jött a csütörtök. Amikor nekem színházba kellett volna menni, Teljesen idegenekre, de nem voltam hozzá elég jól. Ebben a melegben nagyon nehéz újra visszamenni a városba este 8-ra, főleg ha fél 7-re esik haza az ember, még akkor is, ha jó lett volna többeket újra látni, hallani. Szerencsére ötkor találtam valakit, aki szívesen elment, jegy és így az élmény továbbadva. Szerencsére jól sült el.

Van egy vers, amit már sokszor továbbadtam, de így július utolsó napján újra megteszem, bemásolom:

Ha van valamid, ami jó,
Ami barátaiddal megosztható,
Legyen bár csak egy apróság:
Hozhatja Isten áldását.
Add tovább!
Lehet, hogy csak egy dal, mely vidám,
De segít megharcolni egy-egy csatát.
Lehet, hogy egy könyv, mely érdekes,
Egy kép vagy pillantás, mely kellemes.
Add tovább!
Ne feledd a másik fájdalmát!
Te kell, hogy segítsd az úton tovább.
Egy kedves szó vagy egy mosoly
Áldás lehet a másikon.
Add tovább!
Ha tudsz egy kedves történetet,
Vagy hallottál az utcán jó híreket,
Vagy jó könyvet rejt a szobád,
Mely segít elűzni a másik bánatát,
Add tovább!
Ne légy önző a szívedben,
De viselkedj a legnemesebben.
Tedd a közösbe kenyered,
Hogy társaid is egyenek.
Add tovább!
Ha Isten meghallgatta imád,
S az égből áldást küldött le rád,
Ne tartsd meg csak magadnak,
Míg mások sírnak, jajgatnak.
Add tovább!
ADD TOVÁBB
E. Isenhour