mindig (?)


Ez a mondat erre a hónapra azt hiszem, hogy főleg aktuális (lesz). Valami mocorog bennem, körülöttem - ha nem is annyira önszántamból.
Az a szituáció ugrott be tegnap, amikor pár nap késéssel fordítottam a benti naptáromon, amikor ezt valakitől direktben hallottam.
Épp a varratszedésemen voltam, a cukidoki épp a varrataimat szedegette, amikor én teljesen befeszülten vártam a fájdalmat vagy kellemetlenséget - mert mindenki ezzel riogatott már előre -, amikor azt kérdezte tőlem: bírja még? És meghökkenve nem azt mondtam, hogy nem fáj (tényleg nem fájt), hanem visszakérdeztem: Miért, van más választásom? És miközben az utolsó madzagot is elintézte, azt mondta fölöttem: óh, hááát persze, mindig van más választásunk... (ennek az embernek örökre hálás leszek, nem pont ezért a mondatért, hanem az egészért, ahogy végig viselkedett)