A veszélyhelyzet alatt

Amikor elkezdtem gyűjtögetni ehhez a poszthoz a gondolataimat, akkor még azt hittem, hogy ennek az egésznek úgy lesz vége, ahogy jött. Mint amikor elolvad a hó, vagy már délben nem csúszik a járda. Erre a nagy pillanatra, a nagy levegővételre tartogattam ezt a posztot, de belátom, hogy nem lett ilyen, nem lesz ilyen. Nincs egy nagy pillanat. Nincs nagy levegő. Maszk van és elővigyázatosság továbbra is. És valahonnan majd (talán) lesz belső erő, amikor magamban meg tudom lépni ezt vagy azt. Hogy már az utcán is mind kevesebb ideig leszek maszkban. Hogy vágyom boltokba úgy igazán, hogy be is tudok menni. Hogy fel tudok szállni a vonatra és haza megyek. Hogy lehet tervezni. Hogy nem úszik a lakás az utált Flóraszept 'illatában'.

De addig is...


Március közepe óta elég sok mindent sikerült elintézni, megcsinálni, pótolni - annak ellenére, hogy nem volt (nincs) sokkal több szabadidőm, dolgoztam és dolgoztam (azóta is dolgozom és dolgozom), viszont munka után mindig hazamentem - leszámítva az idegbeteg bolti bevásárlásokat. Az esték viszont felszabadultak és a hétvégékből is több, mivel mindig itthon voltam.

Érdemes visszanézni, hogy mire jutott pluszba idő két hónap alatt úgy, hogy munka után hazamentem.
- rendet tettem a gépen az e-könyvek, zenék, filmek, képek között
- hétközbeni magyar órák a Mucikákkal (már a harmincvalahányadik alkalomnál vagyunk, minden este hétköznap, talán 1-1 maradt el, napi 10-15 perc fejenként és nagyon eredményes, nagyon büszke vagyok rájuk - persze erre elég sokat is készülök, de nagyon jó - nekem is)
- amióta beköltöztem a lakásba (2 éve lesz idén ősszel) nem volt időm (igaz, hogy ihletem se), hogy képeket válogassak az üresen porosodó képkeretekbe - ez jó sok idő volt, mert még mindig nem vagyok benne biztos, hogy jókat válogattam, de valahol legalább elkezdtem, elő is hívattam, a hétvégén remélem sikerül befejezni (kell vennem hátteret is, ehhez viszont még papírboltba kell menni)
- angolozni próbáltam minél többet - bár ebből lehetett volna többet is
- vasalatlan nem gyűlik össze már több mint két hónapja :)
- a mosogatnivalót sem gyűjtögetem :) - ráadásul sokkal többet mosogatnok
- újra főzök magamra
- a 100 kockás kihívással egész jól haladok, ma már a 43. jön
- tavaly nyáron nem készült el egy névnapi ajándék, idén újra nekiálltam és még haladtam is vele
- a haza/beköltözés óta gyűjtött könyveket végre elolvastam, e-ből még mindig rengeteg van
- Pinterest pinek között rendet tettem, sok új inspirációt szereztem
- korábbi portékák rendszerezve a gépen
- átnéztem az eddig gyűjtögetett recepteket, beláttam, hogy egy csomót biztosan nem fogok elkészíteni, kár a helyet foglalják
- rendet tettem az angol cuccok között
- a ruhásszekrény megújuló rendrakáson esik át, ahogy a cipők is (bár a zoknik és gatyák még nem állnak jól)
- megcsináltam a hiányzós dolgok üvegét (ezt mutatom majd külön)
- szobanövények átültetve
- kinti - ablak - növények is szépségesek és újak
- volt idő többet blogolni
- több idő befelé, magammal -fölfelé
- megismerkedtem közelebbről is a hygge-vel - bár még nem jutottam messzire, de ez idei cél is, hogy folytassam
- egy szülinap-névnap sem maradt ki, mégha kicsit máshogy alakult is
- nem durvult el a nassolás :)
- leleményességel a kis ajándékok is elkészültek, sk
- megszoktam a maszkot, a higiéniai mániám a tetőfokra hágott és mestervizsgára készülök ;)
- újra lehetett sorozatot nézni :) - bár szerencsére csak egynek adtam meg magam, de annak nagyon
- megnéztem, elolvastam olyan színészekkel is interjút, akiket korábban nem figyeltem (pl Játékszín esetében, tv-ben többekkel is)
- életemben először egyedül húsvétoltam
- virtuálisan több misén vettem részt, mint akár tavaly egész évben :(
- a verses bloggal is jól haladok, hogy a címkék jobbak legyenek és hogy a duplikátumokat kitépkedjem
- sokkal több zenét hallgattam a Spotify segítségével
- azt hiszem, hogy  kipihentem magam, lefeküdtem normális időben (kivéve, ha éjfél utánra ért véget a könyv, vagy hajnalban is már izgatott a folytatás és elkezdtem már korán)
...  és biztos van sok minden, amit most ki is hagytam.

Ami még folyamatban van:
- portékás blog - bár ezt hamarosan megmutatom, mármint a nevét és az arculatát csak még kigondolom, hogy mihez kötöm a leleplezést
- Meska-regisztráció és piac
- pinterest portéka tábla
- az angol nyelvtanos cuccaim katasztrofális állapotban vannak, oda még kell sok idő
- stb, stb.

https://777blog.hu/2020/05/14/51-jo-dolog-amit-a-karantenbol-atmenthetnenk/

Szóval van sok minden, amire jutott idő és igazából nem is vágyom nagyon vissza az 'előttére', a szabadság érzése hiányzik, de jobban kell vigyáznom magamra, a kereteimre és hogy mikor mit vállalok el programok terén is. (Persze könnyű úgy megtartóztatni, hogy valamit eleve nem lehet csinálni, de igyekszem sokkal tudatosabb lenni sok mindenben.)

És akkor mutatom az üvegemet, a vágyak 'tengerét'.
A legutóbbi poszt a témában: https://bernoblogja.blogspot.com/2020/04/vegre-megcsinaltam.html

... jóval több a cetli, de még nem engedem ki a szellemet a palackból, még nem jött el az ideje.