Energia

Már épp akartam írni a környezetvédelemről, és amikor ma reggel ezt olvastam, úgy döntöttem nem halogatom: http://www.dontwasteit.hu/2017/08/02/ma-van-tulfogyasztas-vilagnapja-soha-nem-volt-meg-ilyen-koran/

A környezetvédelem, tudatosság, szelektív szemetelés stb túl sokat nem izgatott korábban, akkor sem, ha ettől rossz földlakó vagyok. Nem is igazán figyeltem rá, hogy mi van, mi a helyzet, klímaváltozás, felmelegedés, stb stb - gondoltam majd megoldják. Hülye egy felfogás, most már látom.
Először talán akkor találkoztam ezzel jobban, amikor idekerültem és szelektív kukák között kellett navigálni, négyfelé dobni azt, amit korábban egybe hajigáltam. De az igazi találkozás akkor történt a témával, amikor a nyelvvizsgára kezdtem készülni. Visszanézve a korábbi témákat, azt láttam, hogy előszeretettel adnak ilyen jellegű olvasmányokat és fogalmazás-feladatokat is. Szinte minden második alkalommal (másfél évnyit tudtam visszanézni). Akkor a tanárommal elkezdtünk nekifeküdni a témának, be is jött.
Aztán nemrég megint pont ilyen lecke jött a könyvben, és elkezdtem nézni a szóbeli témaköröket is. Naná, hogy ott van megint. Akkor tényleg nagyon sokat foglalkoztam a témával és mind többet olvastam, mind több szókincset vadásztam, annál jobban elborzasztott a jövő.

Arra is rájöttem, hogy egy csomó kicsinek tűnő dolgot lehet(ne) tenni háztartásonként, egyénileg is. Ahogy az egyre fiatalabbakat is erre kell szoktatni, mert ahogy nem egy hét alatt jutottunk ide, nem is egy hét alatt fogjuk megoldani - vagy legalább nem rontani a helyzeten.
Arra is rájöttem, hogy pont akkor voltam (még) iskolás, amikor ez nem volt gond, nem kellett vele foglalkozni - és ezzel nem voltam egyedül. És a fura helyzet állt elő, hogy amit tudok a témáról, nem magyarul tanultam meg először, hanem angolul. Mik vannak. :)