Visszatekintő


Amíg ma kint kopogott az eső és a szürkeség mindennél szürkébb volt, visszatérve a wifire és a youtube-ra sok mindenen és mindenkin elgondolkoztam.
Tavaly már nem adminisztráltam annyit, mint előző évben - hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt a fecni nélküli év-, most csak az érzések és a gondolatok jöttek-mentek.
És amit leginkább érzek ma, az a hála. Így aztán még bekapcsoltam a karácsonyi fényeimet, gyújtottam pár gyertyát és visszatekintettem, hogy tudjak aztán előre nézni.

Mindenképp és mindenekfelett hálás vagyok azért, hogy mind megvagyunk, még bővültünk is. Hol egészségesen, hol rogyadozva, de megvagyunk.
Hálás vagyok azért, hogy eljuthattam szép helyekre. A leginkább Cornwall-ért.
Hálás vagyok azért, mert sok-sok év és kínlódás után sikerült a nyelvvizsgám és átvehettem a csodálatos diplomámat.
Hálás vagyok azért, mert végül valahogy mindig lett.
Hálás vagyok az ünnepségekért és hogy volt kit és kivel ünnepelni.
Hálás vagyok a sok szép hangért és zenéért.
Hálás vagyok, hogy van kiért rajongani. :) Lehet, hogy nem pont tavalyi ajándék,, de egészen biztos, hogy ez tavaly mélyült el, de ilyen ajándék nekem Jonas Kaufmann és az is, aki az opera világához kedvet csinál nekem. Jonas hangja az a hang, ami a lelkemnek a legjobb. Pedig sokan tudnak érte tenni, de ha őt hallgatom, az valami egészen más. És amire átérek az teljes munkásságán, sokkal beljebb leszek az operában is. A róla szóló könyvet kiolvastam a szabadságom alatt és komolyan mondom, hogy több JK-ra lenne szüksége a világnak, de a zenei világnak-színpadnak-stb mindenképp. Idén újra olvasom. És minden hangból és színpadból élő embernek kötelező tenném ennek olvasását. (Persze ide tartozik NS, JB és RK is és még páran)
Na, de folytatom:
Hálás vagyok a színház varázsáért és azokért, akik el tudják érni, hogy teljesen megszűnjön körülöttem a mindennapok semmissége.
Hálás vagyok a könyvekért és a betűkért, de a saját értelmi állapotomért is, hogy hallok, látok, értek, tehát tudom hallani a hangokat és látom a betűket és értelmemnél vagyok.

Mindenképpen hálás vagyok azokért a nagy beteljesülésekért, hogy eljuthattam a nagy és vágyott koncertekre, másodszor Josh-hoz, Adele-hoz, Ronan-hez...

A nehéz napokért igazán nehéz hálásnak lenni, de azért hálás tudok lenni, hogy elmúltak és sikerült mindig túljutni rajtuk, talán pont a fentebb soroltaknak köszönhetően.

Idén nem álltam neki papíron adminisztrálni (még), hogy mit szeretnék, pontok, listák, stb - de úgy érzem, hogy mind tisztábban látok és (talán) tudom, hogy merre van az előre. Ehhez kívánok magamnak és nektek is elég erőt, tisztánlátást és hogy ne adjam az alá, amit igazán akarok vagy amivel még ki tudok egyezni.
Azt is kívánom, hogy mind meglegyünk és még többen legyünk. :) Hogy maradjon meg mind az a kincsünk, amitől a jóra fogékonyan tudunk maradni és észre tudjuk venni a szépet és ami/aki igazán számít.
Kívánok sok szép hangot és zenét, minél több koncert és színházjegyet, busz és repülőjegyet és egy igazi, saját életet. :)

Sok minden kering most a lelkemben, de most így elsején ezek voltak felül. :)

És muszáj megmutassam hozzá az aláfestő zenét:) Bár nem épp a témába vágó, de hangilag mindenképp inspiráló.
https://www.youtube.com/watch?v=yUoIeSsCG6I