A lopott ceruza esete

Péntek este volt, talán már fél tíz is elmúlt. Angolórán történt meg, amit most mesélek. Én épp valami feladatot olvastam, a tanárom a következő feladatot válogatta, amikor felnyögött egy Óh, Jézust ...(ford.) Döbbenten (és álmosan) nézek rá, hogy vajon mi van, amikor az orrom alá dugja a ceruzáját, amin az áll, hogy 'Ellopva az irodából'. :)))) Nagyon nyerítettünk. :) Mesélte, hogy kedden volt jógán és valahogy ott kaphatta fel. :)

Eszembe jutott, hogy mennyi ceruzámnak-tollamnak kelt anno lába. Hogy már címkéztem, jelöltem, de hiába. A jelenléti ívhez épp csak bikakötelet és börtönláncot nem szereztünk....

Akkor szoktam rá (főként és indokoltan) a feltűnő tollak-ceruzák beszerzésére. Mert milyen magabiztosan lehetett így a férfikollégák kezéből kivadászni a rózsaszínű grafitceruzát, ugye? :)

Emlékszem a TF-es első főnököm táskájából időnként halomra kerültek elő a tollak, és időnként egy dobozzal vittünk vissza az irodába. :) Nála mégcsak értettem, mert ha telefonhoz jött vagy aláírni, simán a kezében maradt. Kérdés persze, hogy miért nem a sajátja maradt a kezében már indulásnál, ugye? :)

Ha lesz még alkalmam vagy módom 'üzemeltetni' irodát, ahol többen előfordulnak, első dolgom lesz feliratos ceruzákat-tollakat rendelni, most ami hirtelen eszembe jut - és ezennel le is védettem az ötletem. :)
- Ne lopj!
- Ez nem a tiéd!
- Valaki most ideges, mert ezt nem találja.
- Tényleg, komolyan szereted a rózsákat?
- Már megint másét használod! *ördögfej szmájlifész*
- stb...
persze most roppant negatívkreatív vagyok, mert ezek mind a lopás utáni pillanatra vonatkoznak - tehát ennyire ismerem az irodai kollégák lelkivilágát. :) És akkor a keresztényekről még nem is írtam. :))
De ha abból indulok ki, hogy mind lopott, vagyis mindenki lopott, akkor mivel ír a tulajdonos? :)
Ujjlenyomat érzékelős íróeszközöket kellene valaki kitaláljon, ami eltérés esetén bűntudat-keltésbe kezd rögtön. :) És mint tudjuk, a bűntudat ösztönöz, tehát jó eséllyel visszakerül a ceruza, hogy újra ellehessen lopni, ilyen ez, minden körbeér. :)


Érdekességként rákerestem a dologra a neten és egy sor kutatás és kimutatás van arról, hogy melyek a leggyakrabban irodából lopott dolgok listája... Nem nehéz rájönni.