Advent 4. vasárnapja

Ebben az évben nem határoztam el előre, hogy az adventi vasárnapokon mi lesz az 'üzenet', mi tartozik a gyertyalánghoz. Tudtam, hogy ez-az megfog találni, ami pontosan alkalmas és kifejező lesz, és méltó is.



Az első vasárnap előtt megtalált az a Pilinszky-idézet, amit tavaly karácsony után olvastam egy újságban és egy éven át próbáltam rá visszaemlékezni, hogy meg tudjam keresni, de nem sikerült. Pont, amikor kellett megtalált és ez is lett az idei advent meghatározó gondolata, sokaknak adtam is belőle.



A második vasárnapra egy Müller Péter-idézetet posztoltam, mert sokatoktól jött e-mailben és máshonnan is, hogy nincs meg a hangulat...



A harmadik vasárnap is ezt a gondolatmenetet éreztem fontosnak, kiegészülve pár gondolattal, ezért Böjte Csaba gondolatát osztottam meg.



Pár napja már gondolkoztam, hogy mivel zárjam az adventet, a negyedik gyertyához mit is 'mondjak' majd... Aztán eltettem magamban, hordoztam, tudtam, hogy majd csak lesz valami. :) És akkor íme, a negyedik gyertya gyújtása előtt egy nappal tették közzé ezt a következő videót. Pár napja forgatták és már nagyon vártam az eredményt, mert már akkor nagyon fontosnak éreztem. Már azt is, hogy megcsinálták. Hogy lám, mégis, mégis vannak még ilyen fiatalok is. Akiknek ez fontos. Vagy ez is fontos. És ilyenkor újra érzem a reményt, hogy talán még nincs minden oda. Lehet még jobb a világ, vagy van még jó szeglete is. Bár ott lehettem volna. Ez most sokatoknak lehet kicsit sok, de szerintem ennek itt helye van, annak is, hogy írjak róla, ez is hozzám tartozik.

Sok évvel ezelőtt egy akkori kolléganőmmel voltunk egy templomi jótékonysági koncerten, szerintem talán éppen Dévának gyűjtöttek. A Boanergész együttes lépett fel, keresztény zene volt, gitárral és énekkel. Gyönyörű volt, életem egyik legmeghatározóbb élménye. Sokat hallgattam őket akkor és később is, és sajnos youtube-on kevés van belőlük, úgyhogy most újra előjött, tehát ideje lesz elhoznom magammal egy cd-t a háromból. :)
Itt a helyszín is fontos, ahol ez a flashmob készült: A Bazilika az egyik kedvenc helyem, bár hatalmas és sok a turista, de valahogy nagyon erős belső ereje van, oda bármikor bementem, mindig sikerült elmélyedni, nem minden templomban van ez így. És az előtte lévő vásár az egyik kedvencem, sőt talán az is, jobban szeretem, mint a Vörösmarty térit, nagyon szomorú is vagyok, hogy nem sikerült múltkor úgy alakítani a programot, hogy legalább egy fél órám jusson erre a részre is.


Hallgassátok és nézzétek meg, akár többször is, amíg ti is meggyújtjátok az adventin a negyedik gyertyát, vagy újra meggyújtjátok, ha nincs, akkor kerítsetek egy mécsest és engedjétek, hogy hasson rátok.









Az Úr adjon Nektek békét! (Assisi Szent Ferenc)



Napjainkban egyre nagyobb mértéket ölt a világban tapasztalható békétlenség, ezért a ferences közösség felhívására 2015. december 13-án, Ádvent 3. vasárnapján több száz gitáros és énekes csatlakozott egy nagy közös flashmobhoz, hogy Karácsony ünnepe előtt a figyelmet az üldözött keresztényekre, a vallásuk miatt elnyomottakra és a háborúk miatt békétlenségben élőkre irányítsa.






Idemásolom az eredeti írást is, ami a forgatás után készült:
http://www.magyarkurir.hu/hirek/tobb-szazan-csatlakoztak-gitaros-flashmobhoz-szent-istvan-bazilika-elott