Filmek

Demonstrálva, hogy nemcsak olvasok (ráadásul magyarul), mutatom, hogy mit néztem meg a tévében, vagyis a tablet BBC I Player alkalmazásával angolul (és angol felirattal).

Még múlt héten volt, hogy kíváncsiságból rányomtam a Doctor Foster első részére, épp aznap telepítettem az alkalmazást és ez volt legelől. Szeretem a dokis-kórházas filmeket, ezért megnéztem, persze dráma volt a javából, de isteni színészi játékkal. Nem tudtam abbahagyni, pedig nem szeretem ezt a témát, attól persze még van.
A tartalom röviden: Doctor Foster egy kiváló háziorvos, mintás családi élettel, szerető férj, okos gyerek, szép ház, amolyan tipikusan, tehát ha valami így stimmel az elején, akkor ugye mi lesz a vége... Aha, hamar talál egy hajszálat, és minden rögtön gyanússá válik, a férfi pedig úgy tagad és úgy hazudik, hogy az már botrány, már majdnem hinni lehet neki; közben ocsmány az egész történet, persze van egy harmadik a képben, de kvázi a lánya lehetne, és a szüleik az ő barátaik... Rémes, teljesen odavágott, közben meg annyira jól volt megrendezve és olyan alakítások vannak benne, hogy nem lehetett nem nézni.
Első nap csak megnéztem ezt az egyet (öt részes összesen), aztán másik nap mind a hármat, ami még elérhető volt... Teljesen kész voltam, és aztán vártam, melyik nap lesz a befejező rész és persze mi lesz a befejezés. Megvolt az is óriási kemény drámasorozattal, teljes döbbenet volt. Ez nem film volt, ez az élet volt. Szóval végignéztem és dühös voltam.
Ha valahol ráakadtok egyszer érdemes mindennek ellenére megnézni.
A legszembetűnőbb egyébként a férfi, Simon játéka és a karekterváltozásának az íve, konkrétan szinte beleöregszik a végén a sok hazudozásba, és olyan jól csinálja, hogy már lassan nézve is bedőlök neki. Elképesztő.
Az ajánló: https://www.youtube.com/watch?v=3h9-kpiV9X0


Na, a másik már házi feladat volt, mert ezzel az öt résszel elbüszkélkedtem az angol órámon és akkor kaptam egy filmnézést házi feladat gyanánt. :)
Tegnap néztem meg, hát levegőt sem vettem közben. De komolyan.
https://www.youtube.com/watch?v=bWvwdxJeYCc
Brilliáns az egész, a zenéje gyönyörű és nagyon jó képekkel dolgoznak. A karakterek, vagyis a személyiségek szinte lefedik a teljes akkori társadalmat (1912), lenyűgöző volt.