Új generáció

Mutatok két képet, az egyik múlt heti, a másikba ezen a héten botlottam.


Rendre rácsodálkozom a cikkekre, amelyek amiatt születnek, hogy miként lehetne csökkenteni a gyerekek tabletozását, számítógépen-telefonon játszását. És hogy mindez mit tesz a gyerekkel, az agyával, arról nem beszélve, hogy valahonnan elveszi az időt, a szabad játéktól, olvasástól, tanulástól, a családi játéktól, stb...

És mindig az ugrik be elsőre, hogy mégis nem a felnőttnek (szülő) kellene több esze legyen? Tudom, nem egyszerű. Nem vagyok szülő, de van a családban játszó gyerek, és látok itt kettőt...
Kicsiknél egyértelműen az lenne a megoldás, hogy nem kap 4 (!) évesen tabletot. És még sokáig nem kellene kapjon. Nekem máig nincs, ami technikám van, egyiket sem úgy vettem, mert nem tudtam volna megvenni, talán még most sem - leszámítva a telefont.
Tudom, a történet nem ilyen egyszerű, mert sok esetben a felnőttől mást sem lát, mint hogy játszik, vagy telefonál, vagy semmit... Tisztelet a kivételnek.

Pár hete volt egy érdekes történet, amit el is mondtam - hátha tanulságul szolgál. Iskolába menet felvetődött, hogy én elmegyek iskolába és a gyerekek megcsinálják, amit én szoktam. Kíváncsi voltam, mit gondolnak, mit csinálok otthon... Alex szerint tabletozok...
Elgondolkoztam és aztán egész nap a fejemben maradt ez. És rájöttem, hogy persze... A gyereknek gőze nincs, hogy honnan teremtődik a vacsora, a tiszta ruha, a szoba mitől lesz tiszta, stb. stb... Az apjából annyit lát, hogy vagy a tévé előtt hetel vagy tabletozik. Az anyja elvágtat és hazavágtat valahonnan, a hétvégén is max kaját főz, jönnek-mennek erre-arra (mivel minden mást én elintézek hétköznap, legalábbis a hétköznapi dolgokat). 
Nem tudom, hogy azóta ezen elgondolkoztak-e...? Nem hiszem.

A fenti kép a múlt héten készült, Apák napjára készülve írta ezt Matthew a kis ákombákom betűivel a képeslapra. Röviden az a lényeg, hogy kedveli (!)az apját, mert hagyja a tableton játszani...
Szívenszúrt (valószínűleg csak engem), hogy te jó ég... 5 évesen ennyit lát az apjából, hogy a fantasztikum ebben rejlik...

A másik képet sorra lájkolták a wifihez nem értők szülők a facebookon a héten és posztolták, hogy a gond csupán az, hogy a  gyerek tudja állítani a wifi-jelszót, de ők nem...