Könyvkihívás 1.

Az első könyv, amit regisztrálva az idei 25-ös kihívásra elolvastam ez volt.
/az első két könyvet húsvétkor olvastam otthon/

A kép alatti rendes betűs szöveg a könyv saját tartalmi ajánlója és alatta dőlt betűvel van az én kommentem (muszáj írni róla minimum 200 karaktert).
A kommentek azok, amiket a honlapra írtam, ezeket most nem írom át. A fogalmazás emiatt nem mindig blog-hangulatú, mert más volt a célközönség. Amiket majd ezután olvasok el, ott majd kiegészítem az ittenieket a friss élményekkel, de ezeket a könyveket már elengedtem, már nem tudok róluk 'úgy' írni.
A könyvválasztásomat a listán egyébként sajnos befolyásolja, hogy éppen milyen könyvek vannak itt, vagy miket hoztam még régen magammal (nem megy az online olvasás sajnos). Ha az otthoni könyvespolcomról válogatnék, akkor valószínűleg más lenne a sorrend és a kiválasztottak is.


*egy könyv, amit egy barátod ajánlott*



Egy újabb felejthetetlen történet az életről, a szeretetről és a barátság erejéről az Ízek életre-halálra sikerszerzőjétől.

Kate ünnepi vacsorára várja a barátnőit seattle-i otthonába. Most először gyűlnek össze mindannyian azóta, hogy meggyógyult súlyos betegségéből. Az öröm pillanataiban a vendégei felvetik, hogy valami őrültséggel kellene megünnepelnie az újraszületését, s rábeszélik, menjen el arra a vadvízi evezős túrára a Grand Canyonba, amit a lánya nézett ki kettejüknek.

Kate beleegyezik, de csak azzal a feltétellel, ha az elkövetkező egy évben a többiek is megtesznek valamit, ami új, nehéz vagy ijesztő; és ők sem választhatják meg a saját feladatukat, ő fogja kijelölni mindegyiküknek.

A barátnők attól tartanak, hogy Kate például hegyet mászni küldi el őket, ám az általa kiosztott feladatok ugyanolyan visszafogottak és meglepőek, mint az asszony maga. A személyre szabott, látszólag teljesen hétköznapi tevékenységek - kenyérsütés, kertrendezés, könyvselejtezés, utazás, tetováltatás és gyalogtúra - nem fizikai, sokkal inkább lelki próbatételt jelentenek, mert általuk szembe kell nézniük a saját félelmeikkel, tévhiteikkel, gyengeségeikkel.

A melegséggel, humorral és bölcsességgel átszőtt könyv az életigenlésről szól és a lélek mélyére hatol.... 

Nem ismertem a szerző másik könyvét, de őt magát sem. Egy/A barátomtól kaptam pár hete. Pár nap alatt kiolvastam, és sokat kaptam tőle, segített továbblendülni.
A könyvben különállónak tűnő történetek vannak, amelyek sokkal jobban kapcsolódnak egymáshoz, mint elsőre gondolnánk. És az érdekes, hogy majdnem mindegyikhez én is kapcsolódtam. Én magam is készítettem egy listát, amit magamért kell megtennem.