BFZ

Áh, hogy is felejtettem el erről írni, még jó, hogy 'Iván' eszembe hozta!
Szóval, rettenetesen nagy sikere volt a zenekarnak és eljött a ráadás ideje... Szinte már vastaps volt - pedig itt nekem ebben még sosem volt részem, egyszer valahol olvastam, hogy az magyar kuriózum - és akkor újra jött a zenekar és néhány vonós lány állva maradt és amíg zenéltek a többiek, ők énekeltek. Gyönyörű volt, szinte angyali muzsika. Egy pillanatra úgy éreztem, máris karácsony van. Igazán megindító volt...

Másolom, amit most találtam a facebook oldalon és végre elérhető, visszahallgatható a koncert. :)

BFZ - Budapesti Fesztiválzenekar

Fischer Iván megint egy újdonságot csempészett a Fesztiválzenekar életébe, amit most meg is hallgathatnak.
„Kedves Barátaim, legutóbbi turnénkon arra kértem a Budapesti Fesztiválzenekar tagjait, hogy kezdjünk új életet, és énekeljünk rendszeresen. A londoni Proms koncert végén, illetve a turné alatt a zenekar többször is elénekelte ráadásként Brahms Abendständchen (Esti szerenád) című darabját, mindössze három próba után.
Miért? Mert az embereknek énekelniük kell. Anyák énekeljenek kisbabáiknak, gyerekek csatlakozzanak gyerekkórusokhoz, a felnőttek pedig fedezzék újra fel ezt a csodálatos kommunikációs eszközt.
Nekünk most példát kell mutatnunk, hogy érzékeltessük: a félelmeket, gátlásokat le lehet győzni."
Ha hallani szeretnék a zenekar első próbálkozását, kattintsanak a linkre, és hallgassák meg az előadást a szimfónia után, körülbelül a 45. percnél: http://www.bbc.co.uk/programmes/b04f8tqd
A BBC élőben közvetítette a Fesztiválzenekar londoni koncertjeit a Royal Albert Hallból, de arról még ők sem mertek volna álmodni, hogy a zenekar tagjai ráadásként énekelni kezdenek. Ha kíváncsiak, hogy énekel a Fesztiválzenekar, és a BBC miként köszönt el magyarul, kattintsanak a videóra.