Lájk

Szeretem, hogy sokfelé érzékeny és az ötleteit, írásait a mindennapi életből (is) szedi, legalábbis mostanság. Ez, amit most csinált, csak lájkolni és nagyon lájkolni tudom... Mert nem vagyok ellene egy-egy pohár valaminek (főleg ha tudja mindenki, mikor kell abbahagyni), de ellene vagyok a keverésnek és annak, hogy sokan azt gondolják, jól érezni magukat csak (sok) alkohollal lehetséges. Szóval íme egy mai írása - és nézzétek majd meg a ma esti Naplót:




Vujity Tvrtko official

Több, mint egy hónapnyi szervezés, egyeztetés után különös, egyedülálló kísérletet hajtottam végre. Szerettem volna megmutatni, mit tesz az ember szervezetével az alkohol. Ott volt a rendőrség, a mentők, számos szakember, én pedig egy oktatópályán vezettem. Először teljesen józanul mentem végig a három tesztpályán, aztán fokozatosan egyre többet ittam (töményet és sört). A teszt döbbenetes eredménnyel zárult, a Naplóban este megnézhetitek. Külön öröm számomra, hogy az ORFK elkérte műsorom összes felvételét, hamarosan oktatófilmet készítenek belőle. Az engem figyelő, adataimat elemző szakemberek azt mondták, ilyen teszt még nem volt, ilyen pontos dokumentáció egy alkoholos állapotban volán mögé ülő sofőrről még nem készült, ezért tartják nagyon hasznosnak, hogy ezt kitaláltam. És ezért vagyok hálás nekik, hogy segítettek.
A magyar közutakon tavaly 591 ember halt meg. Az áldozatok fele úgy veszítette életét, hogy halálában az alkoholnak valamilyen szerepe volt, sok esetben a vétkes sofőr ivott, és vezetett. 
SOHA NEM ÜLTEM MÉG ITTASAN VOLÁN MÖGÉ! Aki ismer, az tudja, hogy még egy konyakos bonbonnal sem ülnék autóba. Ezért akartam tudni, mit tesz a szervezetemmel az alkohol. Egy tömény, egy sör. Aztán újra egy tömény és újra egy sör. Ezt ittam, mert a rendőrök szerint ez az általános. Sokszor kínálgattak: "Csak nyaljon bele!" "Ez igazi házi, ne sértsen meg!" "Úgysincs rendőr most a környéken!"- mondták. Nem inogtam meg, soha!
Aki ma este megnézi a riportomat, rájön, hogy nem a szonda miatt kell félni. Magyarázzák meg a 10 éves biciklis kisfiú édesanyjának, hogy miért gázolta őt halálra egy részeg sofőr. Ahogy egy másik megtette ezt egy édesanyával és a lányával. Rezes Éva négy ember halálát okozta, a vádirat szerint ivott, nem először! A 15 éves kislány holtteste felett édesanyja zokogott. Cukrásznak készült, ez volt az álma. Az álmát egy részeg sofőr tette semmissé.
Ezért csináltam. Hogy ne más meséljen róla, hanem én tehessem meg, saját tapasztalatomból. Mert egy bója ára 2300 forint + ÁFA, az emberélet pedig megfizethetetlen!
Este írok Nektek még egyszer. A sajtó felelősségéről. Arról, hogy miközben e sorokat írom, miért vezetik a híreket kattintásszám alapján rangsoroló hirkereso.hu oldalt a "Részegen vezetett Vujity Tvrtko", "Ittasan vezetett Vujity Tvrtko" című cikkek. Bőven kifért volna, mondjuk, hogy "Egyedülálló rendőrségi teszt", vagy "Tvrtko figyelemfelhívása", de nem. Így izgalmasabb, akkor is, ha félrevezető. Megvan a kattintásszám is, és nekik az sem baj, ha a portáljukra tévedő olvasók egy kattintás után rájöjjenek, hogy át lettek verve. Pedig írhatnák az igazat is, nem csak a valódit, de ez legyen az ő lelkiismereti problémájuk. A kattintásaitok megvannak, legyetek velük boldogok!
Hanem amiről fentebb írtam, számomra az az igazán fontos. Ha csak egyetlen ember meggondolja magát és nem iszik, mikor vezet, NEKEM MÁR MEGÉRTE. Számomra ez az egész az újságírás értelme. Ezért csináltam!