Új hónap, új évszak, új rovat

Biztosan írtam már arról, hogy ahogy minden új év, minden új hónap is egy-egy újrakezdés, de legalábbis új kezdés, ha másban nem, hát a datálásban. De tényleg szeretem az új hónapokat, mert (új fizetés :) ), és egy új lap, ami lehet akár tiszta lap is. Pont emiatt szeretem, vagyis emiatt szerettem meg a szülinapokat (kicsit), mert az egy igazán új év. Sokkal inkább, mint a naptári év. De amíg a felsőoktatásban benne voltam így-úgy, ott is szerettem használni a Boldog új évet! :)

Nos, ma elseje van, és az előbb belebotlottam egy posztba a facebookon, Papp Diánál:
"Papp Diána szerzői oldala
Többeknél láttam már a 100happydays kezdeményezést és én is kedvet kaptam hozzá, hogy 100 napon át megörökítsem, mi minden apróságnak tűnő dolog teheti az embert boldoggá. Ha nem bánjátok, én ezt ezen a fórumon tenném és nagyon örülnék, ha valamilyen módon (fotóküldés akár) ti is csatlakoznátok. Nagyon kíváncsi vagyok a ti boldogságforrásaitokra! 
Akkor én el is kezdem:-)
1. nap 
Nagymamám finom piskótája - idén lesz Mama 85 éves, most lett új sütője, aktívan teszteli, ma küldött nekünk egy kis meggyest. Na azért ennél többet ."


Így aztán tovább kerestem erre a napiboldogságos dologra és hát, jó sokáig lehetne ezt folytatni, akit komolyabban érdekel, érdemes utánanéznie. Nem akarom túlpszichozni, meg jönni a 'magaddöntöd el', 'magadirányítod' stb tanokkal, de szerintem ez jó lesz! :)  A boldogság meghatározásokat és kutatásokat is elkerülném, boldogság-öröm az, ami nekünk az.

Egy nap a 365-ből... (Illusztráció, fotó: harciszerzi.hu)

Én magamban ezt úgy döntöttem el, hogy sokat, sokszor küzdök a hangulattal, a napi taposással, az útkeresgéléssel, hogyantovábbal, napiszarokkal, stb... Van bőven, ami nem jó úgy általában... DE! De csak van egy-egy jó pillanat, legalább csak egy, minden nap, nem igaz? Emiatt tehát igyekszem minden nap jönni egy-egy *napihepivel*, ez az új rovat  címe.
Napihepi szinte bármi lehet, egy-egy hangulat, kép, írás, megtalált mondat, momentum, ki tudja - bármi, amit annak gondolok, érzek, stb.



De itt ennek nincs vége, mivel erre buzdítalak titeket is! :) Akinek kedve van beszállni a játéknak tűnő akármibe, arra biztatnám, hogy küldje el nekem e-mailben (bbernoka@gmail.com) a napihepijét, amelyekből (főleg ha sokan rákaptok és jönnek a 'borítékok', még ha nem is minden nap) vasárnap délután közzéteszem azt az egyet, amiből nekem is sok 'átjön', ez lesz a hetihepi mindenki számára. :) Na, remélem érthető volt ez a hirdetmény és fogékonyak lesztek, így együtt blogolunk, hepiskedünk, stb...


Itt van egy írás és egy blog, ami egy könyv nyomán indult, ezt csak amolyan háttérinfonak linkelem: http://napiboldogsag.com/2013/01/23/boldogsagterv-az-alapmu-gretchen-rubin-tollabol/


Mottó:
“Isten mindennap ad nekünk egy pillanatot, amikor megváltoztathatunk mindent, ami boldogtalanná tesz. S mi mindennap úgy teszünk, mintha nem vennénk észre ezt a pillanatot, mintha nem is létezne, mintha a ma ugyanolyan lenne, mint a tegnap, és semmiben sem különbözne a holnaptól. De aki résen van, az észre fogja venni a mágikus pillanatot. Bármikor meglephet minket: reggel, amikor bedugjuk a kulcsot a zárba, vagy az ebéd utáni csöndben, és a nap bármelyik percében, amelyik nem látszik különbözőnek a többitől. Mert ez a pillanat létezik, és ebben a pillanatban a csillagok minden ereje belénk száll, és segítségükkel csodákra leszünk képesek.” 
Paulo Coelho: