London

Tegnap egy lassú és mélázó reggel után ismét London felé vettem az irányt, úgy értem központi London felé. Esős (nem meglepő) napnak néztünk elébe, ezért néhány ingyenes (a legtöbb az) múzeumot jegyeztem fel magamnak, de már itthon is tudtam, hogy a Victoria & Albert lesz a befutó. Ez még mindig nagyon kedves nekem, gyönyörű maga az épület is kívül-belül, ingyenes és annyira gazdag, hogy bőven lehet válogatni, éppen mihez is lenne kedve az embernek aznap. Még újra és újra fogok majd menni máskor is.


http://www.vam.ac.uk/channel/happenings/exhibitions_and_galleries/20_great_reasons_to_visit_the_vanda/
itt van egy video is, nézzétek meg.

A főrészre beérve, ahol a szobrok vannak rögtön az tűnt fel, hogy hányan járnak oda valóban művészetet tanulni - skicceket csinálni vázlatfüzettel, ceruzákkal és rajzolgatják a szobrokat.
Először megnéztem egy divat kiállítást, az most is nagyon tetszett, a régi (16-19. századi ruhák és némi magyarázat, hogy hol viselték őket).

Utána a Raphael teremben találtam magam.
http://www.vam.ac.uk/content/journals/conservation-journal/issue-23/editorial-the-raphael-cartoons-at-the-victoria-and-albert-museum/
Ez annyira szép volt és hihetetlen a méreteit és a kifejezőségét tekintve, hogy festészetből el is teltem, a 3. emelet felé vettem az irányt, ahol az ékszerek vannak. :)
Ezt  a töménytelen gyönyörűséget, gyémántot, ezüstöt, aranyat, zafírt, stb....! Gyönyörű, imádtam!

Hát itt jól elidőztem, amolyan édes időtlenségben lebegvén, és ezt a részt a kávézóval zártam le, amit már korábban is mutattam nektek, de most sem hagyhatom ki.


Kimentem még az udvarra is, akkor még a nap is kisütött. Utána csak elindultam valamerre az utcán, és egy gyönyörűséges templomba botlottam...
Íme:

Belül is csodaszép volt és igazi lélekkel bír. Nagyon jól esett bemenni, átgondolni ezt-azt, elcsendesedni. Néhány képet azért csináltam, de nagyon megmaradt bennem a tegnapi érzés.

Ezek után jött a szokásos, buszozzunk és sétáljunk kicsit kör, ezt is nagyon szeretem. :) 
Jó kis nap volt, este 8 körül érkeztem meg.

A tegnapi nap képeit itt találjátok, csak úgy ízelítőül:
https://picasaweb.google.com/113055242432803558965/London2014Januar25?authkey=Gv1sRgCPLQ8JjcuZPpQA