Érettségi

Érettségi időszak van, és nekem minden évben eszembe jut a sajátom... Hogy akkor éppen milyen időszakom volt, élesen él bennem minden, például, hogy hangulatban voltam, milyen idő volt, a ruhám, a kollégiumi szoba légköre, stb...

Akkor még ültünk a teremben, és bekapcsolták 8 előtt a tévét, a Bényi Ildikó ott bontogatta a borítékokat... Jó érettségim volt, a matek meglepetésre 4-es lett (2-ban majdnem megbuktam, és végig inkább stabil hármassal kínlódtam végig, utáltam), így amikor bementem az eredményért, emlékszem, hogy visszakérdeztem, hogy tényleg 4-es, de ugye az enyémet nézi?
Hétfőn magyar volt, kedden matek, szerdán gyorsírás (közel sem olyan könnyű, mint azt bárki gondolná, ráadásul nagyon pipa voltam, mert előtte pár hónappal az OSZTV-n országos 7. lettem, és bár ezzel simán bejuthattam volna a nyíregyházi főiskolára, de érettségi-mentesség csak az első háromnak járt; hát muszáj voltam - magamnak - ötösre bizonyítani... :)) csütörtökön pedig gépírás érettségim volt, ami valódi idegharc volt, de én győztem. :)

Szóval hétfő lévén a magyar tételeken merengtem el, nekem akkor, 1999-ben ez jutott:


1999.
A helytállás és a hősiesség erkölcsi eszménye a XVI--XVII. századi magyar irodalomban
Tóth Árpád Esti sugárkoszorú című versének elemzése

vagy
 
Egy szabadon választott XX. századi magyar dráma elemző bemutatása