Régi utak - Prága

Hm, ismét utazunk, egy szívem-lelkem számára fontos és kedves városba: Prágába. 2009 nyarán töltöttünk ott pár napot - igen, oda is busszal mentünk. :) Isteni volt.
Ez az a város, vagyis azon néhányból az egyik, ahova bármikor nagyon szívesen visszamennék kevés vacila után vagy anélkül. :)

Ezek sem teljesen az én képeim, de szép és nehéz albumot tudok mutatni ezekből is. De amiket itt láthattok is igazán sejtetni véli, hogy milyen egy látnivaló város is Prága.

Gyönyörű időnk volt, bár volt néha felhős is, de minden csodaszép volt. Ittam cseh sört - márcsak kötelességből is, mert mégiscsak :) Nem szeretem pedig a sört - ezt tudjátok. Ettem knédlit is. És megsimogattam a fényesre koptatott szobrokat is a hídon (pedig sorba kellett állni!), gőzünk nem volt mire jó, de mindenki csinálta, tehát jobb biztosra menni. :)  

A Károly híd maga az álom, bár egyik fele éppen restaurálás alatt volt, és tömve emberrel és amikor már nem tudom hanyadjára mentünk át rajta, már bennem volt, hogy most már legyen más útvonal is, mert valahogy minden vagy a hídnak ezen a felén volt, vagy a másikon. :)

Érdekes volt koronával fizetni (még ez is jobb értékű, mint a forint), cseh szavakat hallani és a villamoson tanulgatva hülyeségből próbáltunk néhányat kimondogatni is.
Aztán amit sok helyen olvastam, de tényleg igaz, hogy Prága mindig újabb és újabb arcát mutatja. Az egész város (az óváros része legalábbis) egy gyönyörű, meseváros, makettszerű akármi. Nagyon megmaradt.

Fájó szívvel hagytuk ott, itt is megvolt a hajózás- vagy talán igazából itt kezdtük el ezt komolyan megfogadni, hogy ahol van víz a város közepén, ott a hajózást ki kell próbálni (mondom ezt én, aki húzta az időt és Londonban nem szállt hajóra, tehát van mit pótolni még ott - bőven...)


Szóval Prágát látni kell - nem is egyszer...


A prágai képeket itt találjátok: 

Ha valaki olvasni szeretne mást is Prágáról: