Chartwell

Chartwell a mai nap öröme volt - a szó legszebb értelmében. Igazi gyöngyszem, csodaszép és csoda illatos kerttel és ez is milyen közel volt!
Chartwell is felkerült a best helye közé. :)

Ez úgy jött, hogy egyrészt J ígérgeti már vagy ki tudja mióta, hogy oda elugrunk egyszer, mert nincs messze, másrészt amikor ő volt - nagyon rég -, neki nagyon tetszett. Na gondoltam, ez utóbbi információval jobb lesz óvatosan bánni, mert már jártam meg... :)

Na, bár reggel nagyon fáradt voltam a tegnapi mászkerától, de közben meg továbbra is 30 fok körüli időjárást ígértek, fogynak a hétvégék is, igazán luxus lett volna itthon gubbasztani, ráadásként még a mocsóták is hisztisen kezdtek reggel, így amire 9 óra lett, beláttam, hogy jobb, ha megyek :) Na, de vajon hova - London az mindig az abszolút ász, oda mindig lehet menni, és valamit csak talál az ember lánya :) de ezt utoljára tartogatom, majd abszolút búcsúzásként - és akkor esti Londont akarok, esti fényekkel, esti fényképekkel, stb.

Na, gyorsan meggugliztam a lehetőségeket, és bizony, Chartwell 2 busszal elérhető és egy órán belül van. Már útközben is tudtam, hogy jó döntés volt, mesebeli, mézeskalácsházikós erdős részeken mentünk végig, és az ottani táj is lenyűgöző volt.

Amikor odaértem azzal kezdtem, hogy leültem a teraszra, ittam egy jó bögre kávét és ettem egy igazi angol tortát (attól igazi, hogy piszok száraz, de közben valahogy mégis finom) és élveztem a látványt. :)

Nagyon jó az egész háznak a belső elrendezése meg berendezése (jaj, főleg a könyvtár meg az étkező, meg persze a Lady szobája is), és a kiállítások is nagyon informatívak kedvet is kaptam kicsit olvasni erről ez emberről (kár, hogy a leginkább könyve magyar fordításban nem jelent meg- ugyanez a gondom a Margaret Thatcher - könyvvel is).
Lady Churchill rózsakertje meg maga a gyönyör :)) mivel elég magas kőfal veszi körül, és nagyon párás volt az idő is, oda belépve megcsapott és körbevett az igazi, tömény virágillat a rengeteg nyíló virágtól, amiben a legtöbb az rózsa volt persze.
(eszembe jutott egy ponton a kertben kószálva, ha apám híres államférfi lenne, a bögötei virágos  meg fűszeres kertjeinkből micsoda szenzációt csaphatnánk :) -  aki már látta, tudja miért mondom, ígérem, ha otthon lesztek, lesz egy ilyen album)

Amit Chartwell-ről tudni érdemes:
Ezt a linket mindenképpen nézzétek meg, mert a házban bent nem lehetett fényképezni (sajnos!), és ide pakoltak fel néhányat.

Röviden a lényeg, Churchill-re vonatkozóan:
Churchill szabadidejében rendszerint kenti házukban, Chartwellben tartózkodott, amelyet feleségével 1922-ben vásároltak meg. Itt az időt írással, festéssel, falazással és fekete hattyúinak etetésével töltötte.