Mother's day

Bizony, itt ma van Anyák napja :)
Meg mindenkié, aki kicsit is ehhez a szerephez kapcsolható. Úgy volt, hogy megyünk mind ebédelni, de ez valahogy elmaradt - leginkább a M ellenállása miatt - nem is értem... Én örültem a meghívásnak, nagy kár, hogy nem lett belőle semmi. Jól esett volna...
Egy-két helyen láttam olyan Mother's day képeslapot is, ami a nanny-knek szól.

Én készítettem J-nek és M-nek egy kis fényképes meglepit a fiúkról, nagyon sikeres volt. Alex-szel és Matte-val aláírattam, Alex átadta a már szokásos Boldog szülinapot szöveggel, pedig hát mondtam, mi a mondandó... :) Az igazság az, hogy mivel Mamizik, és az angolban nincs is ny, meg hasonló betűk, eléggé töri az anyáknapját, nehezen is mondja ki, de azért próbálkozik.

Ebben a nagy csodaországban - ahol csak küldik a milliárd képeslapot, meggyőződésem, hogy mégis személytelenül és érzelem nélkül - nincs Anyáknapi ünnepség a bölcsiben. Sem sehol, csak az üzletekben virít, hogy el ne feledd, vegyél meg mindent... Pénteken azért tákoltak valamit, dehát se egy vers, se egy ének... El is kezdem Alex kiképzését és a májusi anyáknapjára valamit rittyentünk, mert ez így kutyafüle, pedig fontos lenne...


Kérdeztem, hogy itt hogy hogy ma van anyák napja, de nem tudták a választ, hát én utánanéztem:

Az anyák napja világszerte megünnepelt nap, amelyen az anyaságról emlékezünk meg. A különböző országokban más és más napokon ünneplik. Angliában az 1600-as években az ünnep keresztény vallási színezetet is kapott. Akkoriban a húsvétot követő negyedik vasárnapon, az anyák vasárnapján tartották az édesanyák ünnepét. A családjuktól messze dolgozó szolgálók szabadnapot kaptak, hogy hazamehessenek, és a napot édesanyjukkal tölthessék. A látogatás előtt külön erre a napra ajándékként elkészítették az anyák süteményét. Egyesült Királyság (Anglia): az itteni anyák napja (Mother's Day) nagyböjt negyedik vasárnapjára esik. A Mothering Sunday nevű vallási ünnepből alakult ki, amely eredetileg nem kapcsolódik a mai anyák napja ünnephez.